فوم عایق اکس پی اس

سرفصل های مقاله

فوم عایق اکس پی اس به چه معناست؟

فوم عایق اکس پی اس یک نوع عایق رطوبتی و حرارتی فوق‌العاده است که به شکل سلول‌های بسته از ماده یکپارچه پلاستیک صلب تولید می‌شود و برخی به اشتباه این فوم عایق را فوم ایکس پی اس نیز می‌نامند. این فوم در نوع خود از بهترین عایق‌ها است که طی فرایند اکتسروژن از ترکیب پلی استایرن معمولی با عوامل فوم کننده تولید می‌شود و با توجه به متریال و ساختاری که دارد کاملاً تجزیه‌پذیر بوده و از آنجایی که عاری از هرگونه گازها و پسماندهای مخرب زیست‌محیطی است به آن فوم سبز نیز می‌گویند. فوم اکس پی اس نیز مانند فوم پلی یورتان از دانسیته ۲+۴٠ برخوردار بوده و میزان چسبندگی آن نیز به ورقه پانل درست مانند فوم پلی یورتان است و باید گفت که تمام خواص فوم پلی یورتان را در خود دارد اما طی فرآیندهای به خصوصی گازهای مخرب لایه اوزون و محیط زیست مانند CFC ،‌F22 ،R12 و… ‌از آن حذف می‌شوند. آریا بارون تولید کننده انواع ساندویچ پانل است. برای آشنایی با انواع پانل های تولید آریا بارون روی کلمات زیر کلیک کنید.

کاربرد فوم عایق اکس پی اس

ویژگی های فوم عایق اکس پی اس

یکی از اصلی ترین کاربردها بسته به نیاز مشتری استفاده از این فوم در فوم ساندویچ پانل است. فوم عایق اکس پی اس از نظر عملکرد بسیار عالی است و در ساخت و سازهای مختلف و به عنوان یک سطح عایق، جایگزین بهتری برای عایق‌هایی مانند پشم شیشه و پشم سنگ محسوب می‌شود. زمانی که شما نیاز دارید بخشی از یک سازه را از نظر رطوبت و حرارت عایق کنید فوم اکس پی اس می‌تواند کاربرد بالایی داشته باشد و حتی با توجه به وزن بسیار کمی که دارد جدا از مسئله عایق بودن در سبک سازی سازه نیز تأثیرگذار است و مهم‌ترین کاربردهای اکس پی اس به شرح زیر هستند.

  • عایق مناسب برای ساخت انواع پنل های ساندویچی
  • جهت عایق کاری دیوارهای دوجداره
  • جهت عایق کردن کف و نمای ساختمان‌ها
  • ساخت کانکس‌ها و کیوسک‌های مختلف
  • عایق کردن سقف‌های کامپوزیت
  • عایق کردن بلوک در سقف‌های تیرچه بلوک

مزایای استفاده از فوم عایق اکس پی اس

مزیت استفاده از فوم عایق اکس پی اس

زمانی که یک سازنده یا تولیدکننده فوم عایق اکس پی اس را جایگزین مصالح یا متریال دیگری می‌کند قطعاً به دنبال بالا بردن راندمان نهایی کار و بهره بردن از مزایای این فوم بوده و مهم‌ترین مزایای فوم اکس پی اس شامل موارد زیر است.

  1. داشتن ایمنی بالا برای سازه و نیروی انسانی به علت سبک بودن
  2. انعطاف پذیری مناسب
  3. تعمیرات آسان
  4. سرعت بخشیدن به روند پروژه به دلیل نصب و کاربرد آسان
  5. حمل و نقل راحت و کاهش هزینه
  6. دارای خاصیت ضدقارچی و ضدمیکروبی
  7. عدم فرسایش و تجزیه با گذشت زمان
  8. کاهش هزینه نهایی سازه به علت داشتن قیمت مناسب
  9. دارای خاصیت عایق بالا در برابر صدا،‌ حرارت و رطوبت
  10. مقاومت نسبت به جذب آب و رطوبت
  11. داشتن ابعاد و سایز بسیار دقیق و چگالی یکنواخت در تمام نقاط
  12. داشتن مقاومت نسبت به آتش
  13. دوستدار محیط‌زیست و عاری از پسماندها و گازهای مخرب و سمی حتی در صورت سوختن
  14. جلوگیری از ترک خوردن به دلیل داشتن الاستیسیته بالا

قیمت فوم عایق اکس پی اس

هزینه فوم عایق اکس پی اس
بررسی قیمت فوم اکس پی اس

در مورد قیمت فوم عایق اکس پی اس با توجه به نوساناتی که وجود دارد نمی‌توان یک قیمت ثابت و معین را بیان کرد و قیمت نهایی این فوم عایق تحت تأثیر عوامل مختلف زیر است.

  • کیفیت فوم اکس پی اس از نظر متریال به کار رفته و نحوه ساخت
  • حجم خرید فوم از نظر جزئی بودن یا خرید عمده
  • نحوه خرید شما که می‌تواند مستقیم از تولید کننده، یا از واسطه‌ها باشد.
  • روش خرید از نظر خرید آنلاین یا حضوری که قاعدتاً خرید آنلاین هزینه‌های جانبی خرید حضوری را ندارد.

در مجموع زمانی که شما این فوم را به شکل عمده، آنلاین و مستقیماً از تولید کنندهای معتبر و مراکز فروش رسمی آن‌ها خریداری می‌کنید هزینه نهایی خرید شما بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

تفاوت فوم عایق اکس پی اس با دیگر فوم‌ها

فرق فوم عایق اکس پی اس با بقیه فوم‌ها

اگرچه امروزه ده‌ها نوع فوم عایق وجود دارد اما در ساخت فوم عایق اکس پی اس تلاش شده که معایب دیگر فوم‌ها جبران شود تا راندمان استفاده از این فوم در ساخت و سازهای مختلف بالاتر رود و کیفیت و دوام نهایی فوم بسیار بیشتر باشد. اصلاحاتی به واسطه مهندسی و علم روز در ساخت این فوم‌های عایق به کار رفته که خاصیت عایق بودن در برابر حرارت،‌‌ دما و رطوبت این فوم‌ها را بیشتر کرده و ‌آن‌ها را به یک پوشش عایق و مناسب برای کاربردهای مختلف مانند: دکوراسیون داخلی، ‌پارتیشن بندی، ‌ساخت سالن کنفرانس، ‌سالن‌های ورزشی و…‌ تبدیل کرده است. بهره‌مندی از فوم اکس پی اس در ساخت و سازهای مختلف کمک می‌کند که کیفیت نهایی سازه از نظر مقاوم و سبک بودن چندین برابر شود و زمان اتمام پروژه نیز بسیار کوتاه‌تر می‌شود.

نکات مثبت فوم عایق اکس پی اس

نکته های مثبت فوم عایق اکس پی اس

  1. یکی از نکات مثبتی که در مورد فوم عایق اکس پی اس وجود دارد این است که بردها یا صفحات این فوم عایق دارای بافتی تو در تو اما خالی از حفره و کاملا متراکم هستند و مقاومت بالایی دارند.
  2. روش ساخت این فوم عایق به صورتی است که بافت آن یکنواخت و دارای سلول‌های نفوذناپذیر بوده که باعث می‌شود ضریب انتقال حرارت این فوم پایین و مقاومت آن در برابر نفوذ رطوبت،‌ صوت،‌ حشرات و… بالا باشد.
  3. فوم عایق اکس پی اس قابلیت تولید در ضخامت 2 الی 10 سانتیمتر را دارد و به دلیل امکان ساخت این صفحه در ابعاد و ضخامت مختلف میزان پرتی یا ضایعات آن هنگام نصب در مکان‌های مختلف بسیار کم است.
اطلاعات فوم عایق اکس پی اس
کاربرد عایق پنل های ساندویچی، عایق دیوارهای دوجداره، عایق کردن کف و نمای ساختمان‌ها، عایق سقف‌های کامپوزیت، عایق کردن بلوک در سقف‌های تیرچه بلوک
مزایا داشتن ایمنی بالا برای سازه و نیروی انسانی به علت سبک بودن، انعطاف پذیری مناسب، تعمیرات آسان، سرعت بخشیدن به روند پروژه به دلیل نصب و کاربرد آسان، حمل و نقل راحت و کاهش هزینه
عوامل موثر بر قیمت کیفیت فوم اکس پی اس، حجم خرید فوم، نحوه خرید شما که می‌تواند مستقیم از تولید کننده، یا از واسطه‌ها، روش خرید از نظر خرید آنلاین یا حضوری
آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.