آموزش نصب ساندویچ پانل

سرفصل های مقاله

آموزش نصب انواع ساندویچ پانل ها براساس ساختار و نوع آنها در نصب و اجرا دارای تفاوت هایی است. ما در ادامه به بررسی جامع نصب ساندویچ پانل ها میپردازیم. اما شاید برایتان سوال پیش بیاد که نصب ساندویچ پنل چه مزیتی دارد؟ در پاسخ ما به شما می گوییم که پنل های ساندویچی، صفحات یا ورقه‌های عایق پیش ساخته‌ای هستند که در صنعت‌ و ساخت و سازهای مختلفی کاربرد دارند و علاوه بر خاصیت عایقی که در برابر گرما،‌ سرما، ‌رطوبت و صدا دارند در کاهش وزن و هزینه نهایی پروژه مورد نظر نیز تاثیرگذار هستند؛

آموزش نصب ساندویچ پانل های سقفی و دیواری

یکی از اصلی‌ ترین مزایا استفاده از این صفحات مدرن و پیشرفته، مسئله نصب ساندویچ پانل و راحتی اجرای ساخت سازه است که در مورد تمام انواع آنها ها صدق می‌کند. با ما تا انتهای این مقاله کاربردی از آریا بارون همراه باشید تا به نحوه نصب ساندویچ پانل ها بپردازیم.

نصب ساندویچ پانل به شکل عمومی شامل دو مرحله اصلی است:

1- نصب سازه فلزی
در این مرحله، سازه پایه و فلزی که برای برداشت و نصب ساندویچ پانل استفاده می‌شود، نصب می‌شود و بسته به نوع و ابعاد پروژه، می‌تواند شامل ستون‌ها، تیرها و نرده‌های فولادی باشد. در طرح نصب سازه فلزی، توجه به جزئیات مانند شیب داشتن سوراخ‌های مثبت برای پرچ، قبولی ارتفاع ساختمان، موقعیت مناسب بالابر و… به منظور جلوگیری از مشکلاتی که در فرایند نصب ممکن است پیش بیایند، حائز اهمیت است.

2- نصب ساندویچ پانل
در این مرحله، ساندویچ پانل روی سازه فلزی نصب می‌شود. برای انجام این کار، ابتدا ساندویچ پانل نزدیک به محل نصب حمل می‌شود و سپس با استفاده از دریل و پیچ، به سازه فلزی چسبانده می‌شود. پس از نصب پانل‌ها روی تیرها و ستون‌های سازه، لایه‌های پایینی سردر تیرها بریده و نوار بندی شده و سپس با پیچ چوبی محکم شده و با قطعات تزریق شده پوشانده می‌شود. این فرایند تا جایی ادامه می‌یابد که تمام سطح پوششی ساختمان پوشانده و به پایان برسد.

در نصب ساندویچ پانل های دیواری و سقفی حتما به 1- پیچ های واشردار مخصوص نصب 2- گام پیچ 3- ارتفاع پیچ 4- چسب سیلیکونی برای درزبندی دقت کنید. پانل های سقفی بیشتر در مقابل تابش نور خورشید، برف و باران هستند پس نصابان ساندویچ پانل های سقفی باید خیلی ماهر تر باشند و درز بندی و آب بندی پانل های سقف خیلی مهم است.

نکات آموزشی برای نصابان ساندویچ پانل
محل نصب ساندویچ پانل ها دیوار ها و سقف های سازه ها
نکته نصب ساندویچ پانل سقفی  درز بندی و آب بندی
نکته نصب ساندویچ پانل دیواری زیبایی سازه و مخفی بودن پیچ ها

انواع ساندویچ پانل‌ ها از نظر روش نصب و اجرا

روش های متفاوت نصب انواع ساندویچ پانل ها
پانل ها از نظر طراحی و روش نصب انواع مختلفی دارند که شما بر حسب نیاز و پروژه مورد نظر می‌توانید یکی از آن‌ها را برای ساخت سازه مدرن و پیش ساخته خود استفاده کنید. انواع پنل های ساندویچی از نظر روش نصب شامل موارد زیر هستند.

نصب ساندویچ پنل قفلی

این نوع پنل های ساندویچی بیشتر در ساخت سردخانه‌ها کاربرد دارد و صفحات آن دارای قفل‌هایی است که با قرار گرفتن کنار یکدیگر، این زبانه‌های قفل مانند بلوک‌ها را به هم وصل می‌کنند. برای خرید و سفارش ساندویچ پانل سردخانه ای با شماره های کارخانه آریابارون توس تماس بگیرید.

نصب ساندویچ پانل پیچ مخفی

نصب ساندویچ پانل های پیچ مخفی

این نوع آراستگی بیشتری پس از نصب دارد؛ چرا که عمل نصب آن به شیوه پیچ مخفی به گونه‌ای است که هر صفحه به واسطه پیچ‌هایی که دارد به محل مورد نظر وصل شده و صفحه بعدی طوری نصب می‌شود که روی قسمت پیچ را بپوشاند.

ساندویچ پانل پیچ مخفی و کاربرد

نوعی از ساندویچ پانل ها که به منظور اتصال ورقه های آن به یکدیگر، از طراحی خاص استفاده شده است، به گونه ای که محل اتصال آن مشخص نیست. به همین دلیل و این ویژگی، ساندویچ پانل های پیچ مخفی دارای نمای زیباتری به هنگام نصب نسبت به انواع پانل های معمولی است.

نصب ساندویچ پنل نر و ماده

این نوع پانل ها جهت نصب در محیط‌هایی با رطوبت بالا مناسب است و زاویه‌هایی دارد که دو پانل را به شکل یکپارچه کنار هم نگه داشته و سپس توسط پیچ بر روی سقف یا دیوار نصب می‌شوند.

روش و نحوه نصب پانل های ساندویچی

آموزش روش نصب ساندویچ پانل ها آموزش گام به گام نصب ساندویچ پانل
یکی از نقاط عطف استفاده از این مقاطع در سازه‌های مختلف نصب سریع و آسان آن‌ها است؛ اما به این معنا نیست که هر فرد غیر متخصصی بدون در اختیار داشتن ابزار مناسب می‌تواند آن را نصب کند. راحت بودن نصب ساندویچ پانل در مقایسه با ساخت و ساز به وسیله مصالح دیگر بسیار راحت‌تر و سریع‌تر است؛ اما در صورتی که توسط نصاب‌های حرفه‌ای و با تجربه انجام شوند. روش نصب ساندویچ پنل‌ها با توجه به نوع آن، ‌ یعنی سقفی یا دیواری بودن و سازه مورد نظر مختلف است و ممکن است نیاز به اجرای تکنیک‌ها یا ابزار مختلفی داشته باشد؛ اما مراحل کلی نصب این پانل‌ها به شرح زیر است.

  1. در مرحله اول فوندانسیون یا زیرسازی (زیرسازی ساندویچ پانل) لازم بر اساس سازه و نوع آن باید انجام شود.
  2. پروفیل‌ها (پروفیل ساندویچ پانل) باید در مرحله بعدی به کمک جوش‌کاری به یکدیگر متصل شوند.
  3. در قدم سوم در صورت نیاز باید بر اساس محل نصب توسط دستگاه برش بخورد.
  4. قطعات پانل ها باید بر روی دیوار یا سقف بر اساس اولویت قطعه قرار بگیرند.
  5. هر قطعه از پنل ها باید به خوبی توسط پیچ‌های مناسب در جای خود بر روی پروفیل نصب شود.
  6. در مراحل پایانی پس از نصب جهت زیباسازی و درزگیری می‌توان از ورق فلاشینگ و آبرو استفاده کرد.
  7. در قدم آخر جهت محکم سازی ممکن است در درزها،‌ زیر فلاشینگ‌ها و جایی که به چسب‌کاری (چسب عایق ساندویچ پانل) نیاز است استفاده شود.

لازم به ذکر است از جزئیات هر مرحله و ابزار و نوع نصب ساندویچ پانل در سازه‌های مختلف بر اساس نوع پروژه و صلاح دید نصاب ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.

نکات مهم در اجرا و نصب ساندویچ پنل‌

نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام نصب انواع آنها توجه داشته باشید، به شرح زیر هستند

  1. در ساندویچ دیواری با توجه به نر و مادگی بودن صفحات بهتر است بعد از قرارگیری در محل با پیچ سر مته مهار شوند.
  2. در نصب پانل‌های سقفی مقاطع را باید بر روی پرلین مخصوص به خوبی پیچ کنید.
  3. بهتر است به ازای هر متر ساندویچ پانل سقفی جهت استحکام یک پیچ سر مته استفاده شود.
  4. در نصب پانل ساندویچی، حتماً باید از پیچ‌های واشردار مخصوص استفاده کنید.
  5. زیرسازی محل نصب باید به شکلی باشد که پانل ها به خوبی بر روی سازه اسکلت بتونی یا فولادی قرار بگیرد.
  6. در نصب پنل ها باید با توجه به موقعیت گام‌های ذوزنقه‌ای فاصله صفحات به خوبی رعایت شود.
  7. هنگام نصب باید محل مناسبی برای فلاشینگ‌ (فلاشینگ ساندویچ پانل) ها و آبروها در نظر گرفته شود و …

قیمت و هزینه نصب انواع ساندویچ پنل

قیمت نصب انواع ساندویچ پانل ها متفاوت است. قیمت نصب ساندویچ پانل ها بر اساس دستمزد و وسایل مورد استفاده شده در نصب محاسبه می شود.

منظور از قیمت نصب ساندویچ پانل دستمزد نصاب و تیم او همراه با هزینه‌ وسایل جانبی مورد نیاز جهت نصب صفحات است و قیمت آن به این قسمت مربوط نمی‌شود. بنابراین، با توجه به متراژ پروژه و زمانی که باید صرف نصب ساندویچ پنل‌ ها شود همچنین بر اساس میزان حرفه‌ای بودن تیم نصب کننده قیمت نصب انواع ساندویچ پانل کاملاً متغیر است.
واما باید در نظر داشته باشید که در هر صورت سرعت و قیمت نصب پانل در هر سازه نسبت به مصالح دیگر بسیار مقرون‌ به صرفه است و نصب این صفحات عایق نیاز به نیروی انسانی زیاد و وسایل جانبی بیش از حد که هر دو هزینه‌بر هستند، ندارد. باید توجه داشته باشید که هرچقدر اعضای تیم نصب و وسایل جانبی مورد استفاده در نصب بیشتر باشد قیمت نهایی نصب آن نیز بیشتر است. جهت اطلاع و استعلام قیمت ساندویچ پانل به صفحه مخصوص آن در آریا بارون مراجعه کنید.

ابزار و وسایل مورد نیاز جهت نصب و اجرای ساندویچ پنل

با توجه به نوع ساندویچ پانل و سازه مورد نظر ممکن است وسایل و ابزار زیر جهت نصب این صفحات عایق لازم باشد.

  • ورق فلاشینگ و آبرو
  • فوم پلی اورتان
  • دستگاه مخصوص برش
  • پیچ‌ها و واشرهای مخصوص
  • پرلین
  • پیچ سر مته و…

انتخاب روش اصولی نصب ساندویچ پانل

پیش از این با انواع پانل‌ها از لحاظ ساختاری و فیزیک ظاهری آشنا شدیم و همانطور که مطلع هستید هر ساندویچ پانل بر حسب مشخصات فیزیکی خود و به کمک ابزار به خصوصی نصب و اجرا می‌ شود؛ لذا نصب پانل ساندویچی باید به گونه‌ای انجام شود که روش نصب، ابزار و اجرای کار با ساختار ساندویچ‌ پانل مطابقت داشته باشد و به این ترتیب از بروز نقص فنی و کاهش سطح ایمنی پانل ناشی از نصب غیر اصولی پیشگیری شود.
برای مطالعه در مورد کاربرد ساندویچ پانل به طور کامل یک آموزش را برای شما آماده کرده ایم.

انواع زیرسازی پانل ها

زیر سازی ساندویچ پنل دیواری: در این مدل از پنل های ساندویچی از پروفیل هایی به ابعاد 90*90 یا 80*80 جهت زیرسازی استفاده می کنند و پس از قراردادن آن ها در قسمت زیر سازی، دور آن ها را آهن کشی کرده و پس از آن مقاطع ساندویچ پانل دیواری را بر روی آهن ها پرچ می کنند.

زیر سازی پانل سقفی: در زیرسازی اولیه پنل های سقفی از ساختار آهن کشی شده سقف استفاده می شود و در ادامه آن به ازای هر متر مربع پنل سقفی از پیچ های سرمته ای با جنس گالوانیزه استفاده می شود. از نکات پر اهمیت در نصب انواع ساندویچ پنل سقفی بر روی زیرسازی ها انجام شده، قرارگیری درست و اصولی اورلپ ها در کنار هم به صورت یکسان و دقیق است.

آموزش نصب ساندویچ پانل سقفی

برای نصب انواع پانل سقفی باید آن ها را بر روی تیر های فرعی قرار داد پس از آن با نصب آبرو کار را ادامه میدهیم. با استفاده از پروفیل z شکل و پیچ سرمته پانل ها و قسمت زیر سازی به هم متصل می شوند.
توجه کنید که پانل های سقفی به دلیل داشتن گام های ذوزنقه ای شکل نفوذ آب را به صفر می رسانند. برای نصب و استقرار پانل ها به هم از ناودانی مخصوصی با ضخامت 1 تا 2 میلمتری استفاده میشود که این ناودانی ها توسط پرچ هایی با فاصله 25 تا 30 سانتی متر به شاسی متصل می شوند.
نکاتی که به هنگام نصب پانل های ساندویچی سقفی باید رعایت کرد رعایت فواصل مواردی نظیر ستون ها، عرض کلی، ارتفاع پانل ها است تا بتوانیم زیرسازی برای اتصال پانل های دیواری خوبی داشته باشیم.
برای سفارش و خرید ساندویچ پانل سقفی با شماره های آریا بارون توس تماس بگیرید.

مراحل اجرای ساندویچ پانل سقفی روی پروفیل z

از مقاطع پروفیلی Z شکل بیشتر برای ساختن سقف سازه های مدرن بزرگ و عظیم الجثه نظیر سالن های ورزشی، انبار و یا پارکینگ، سالن های بزرگ مثل سوله کاربرد دارد.

آموزش نصب ساندویچ پانل دیواری

آموزش نصب ساندویچ پانل های دیواری
نصابان باید به زیبایی سازه در هنگام نصب ساندویچ پانل های دیواری بیشتر دقت کنند.

 

اجرا و نصب ساندویچ پانل دیواری یکی از مهمترین بخش های ساخت سازه پیش ساخته به حساب می آید. نصب پانل های ساندویچی دیواری دارای نکات بسیار ظریفی است که باید به آن بسیار دقت کنید.

  1. در مرحله اول حتما باید دقت کنید که باید برای استحکام بنا نیاز به انتخاب محل مناسب برای زیر سازی و فونداسیون کنید. انتخاب بهترین مکان برای زیرسازی نیازمند بررسی کامل نقشه فنی است.
  2. برای مرحله دوم که اجرای فونداسیون اصولی درست است نیاز که براساس خواسته کارفرما دیواره های کرسی چینی از نظر ارتفاع باید مابین 30 تا 50 سانتی متر باشد. این الزام بیشتر برای جلوگیری از آسیب به پانل های دیواری در نظر گرفته می شود.
  3. در مرحله سوم وارد اتصال پروفیل ها به یکدیگر می شویم که باید با دقت و ظرافت آن هارا با جوشکاری بهم متصل کنیم. پیچ های سر مته دار در هر متر مربع براساس قطر به ساندویچ پانل ها و پروفیل متصل می شود.
  4. حالا در وهله چهارم باید وار،  قراردادن و فیکس کردن نبشی ها با استفاده از دریل و پیچ بر روی پنل دیواری شویم.
  5. جهت محافظت از مقاطع دیواری از نفوذ آب باید از اسپری مخصوص پلی اورتانی استفاده کنیم و پس از آن پنل دیواری بعدی را متصل کنیم.
  6. در مرحله آخر برای زیباسازی و جلوه بهتر سازه از درزگیر و ورق های فلاشینگ استفاده می کنیم.

برای اطلاع از قیمت پانل دیواری، سفارش و خرید ساندویچ پانل دیواری کارخانه آریا بارون توس با شماره های شرکت تماس بگیرید.
چه قطعاتی برای نصب پنل های ساندویچی نیاز است؟
انواع قطعات جانبی برای نصب ساندویچ پانل شامل فلاشینگ، فینیشر، انواع پیچ و تیزه سقفی آبرو است.
قیمت نصب انواع ساندویچ پانل چگونه تعیین می شود؟
قیمت نصب انواع پانل ها براساس دستمزد نصاب و تیم نصب به همراه هزینه وسایل جانبی و ماشین آلات صنعتی تعیین می شود.
انواع ساندویچ پانل جهت نصب کدامند؟
انواع پانل ساندویچی جهت نصب به ساندویچ پنل پیچ مخفی، قفل دار، نر و مادگی تقسیم می شود.

اطلاعات نصب ساندویچ پانل
💎ابزار مورد نیاز ورق فلاشینگ و آبرو، فوم پلی اورتان، پیچ سر مته، دستگاه مخصوص برش، پرلین
⭐انواع طراحی و روش نصب  ساندویچ پانل قفلی، نر و ماده، پیچ مخفی
📌مزایا نصب سرعت العمل بالا، نصب آسان، مقرون به صرفه بودن
آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.