پنل یک رو ورق دیوار با عایق پلی یورتان PUR یا PIR

ساندویچ پانل یک رو ورق دیوار با عایق پلی یورتان PUR یا PIR وزن بسیار پایینی دارد و وزن کمی دارد. ضد آب است و مایعات را به خود جذب نمی کند. دوام و عمر بالایی دارد و به دلیل مصرف پایین انرژی در فرایند تولید هزینه تمام شده بسیار پایین است. این موارد بخشی از مزایای ساندویچ پنل پلی یورتان است. مزایای دیگر ساندویچ پانل با هسته پلی یورتان عدم خوردگی توسط حشرات، مقاومت در برابر آب و آتش و تنوع زیاد است.

ساندویچ پانل یک رو ورق دیواری

اندازه ها ساندویچ پانل یک رو ورق دیوار با عایق پلی یورتان PUR یا PIR

برتری‌های ساندویچ پانل ‎‌های عریض 1.2 متری نسبت به پانل‌های کم عرض سنتی، تولید کنندگان اروپایی بسیاری را بر آن داشت تا برای دانش فنی و چگونگی ماشین آلات خط تولید آن تحقیق نمایند. آریا بارون نیز برای اولین بار در ایران و تقریبا همزمان با برخی تولید کنندگان معتبر جهانی موفق به تولید این ساندویچ پانل‌ های عریض گردید.

برتری‌های ساندویچ پانل‌ دیواری عریض 1.2 متری در مقایسه با نوع کم عرض سنتی:

  • سرعت نصب بیشتر
  • هزینه حمل و نقل کمتر
  • هوابندی بهتر به دلیل تعداد کمتر درز اتصال و مصرف پیچ کمتر 
(x) (mm) 20,30,40,50,60,70,80,90,100,120,150
عرض مفید (mm) 1180
عرض غیر مفید (mm)1200
حداکثر طولدر طول های دلخواه تا 14 متر (بلندتر از 14 متر به شرایط حمل و نقل بستگی دارد)
جنس لایه عایق
فشردگی(دانسیته) 41±2kg/m³ (دانسیته 30kg/m³ تا 50kg/m³ بنا به سفارش مشتری)
ضریب انتقال حرارت 0/0159~0/0260 W/(m.K)
نوع فوم PUR (B1,B2,B3) + PIR

جنس لایه عایق ساندویچ پانل یک رو ورق دیوار با عایق پلی یورتان PUR یا PIR

ورق‌های رویه در دستگاه رولفرمینگ به شکل‌های گوناگونی نورد کاری می‌شوند و متناسب با توقع تحمل فشارهای وارده و شکل ظاهری نوع نورد انتخاب می‌گردد. آریا بارون می‌تواند به کمک ماشین آلات بسیار مدرن و C.N.C خطوط تولید طیف گسترده‌ای از انواع شکل‌های نورد کاری را برای ورق رویه و زیره ساندویچ پانل‌ها تولید نماید.

 

جنس لایه رویه ساندویچ پانل یک رو ورق دیوار با عایق پلی یورتان PUR یا PIR

ساندویچ پانل یک رو ورق دیواری
ورق رویه گالوانیزه پیش رنگ شده- خود رنگ آلوزینک پیش رنگ شده- خود رنگ آلومینیوم پیش رنگ شده - خود رنگ استنلس استیل مات یا براق
ضخامت ورق 0.3 تا 0.7 میلیمتر
نوع فرم دهی نورد سرد

رنگ و طرح ورق رویه متداول در تولیدات آریا بارون

رنگ و طرح ورق رویه متداول در تولیدات آریا بارون

سایر RAL های رنگ بر اساس خواسته مشتری قابل تولید می باشد.

رنگ و طرح ورق رویه متداول در تولیدات آریا بارون

نوع نورد ورق رویه ساندویچ پانل یک رو ورق دیوار با عایق پلی یورتان PUR یا PIR

ساندویچ پانل دو رو ورق با عایق پلی یورتان PUR یا PIR

مدل فویل‌های لایه زیره

ساندویچ پانل یک رو ورق دیواری

برای کاهش هزینه ‎های مربوط به خرید ساندویچ پانل ، می‌توان اقدام به خرید ساندویچ پانل یک رو ورق کنید. در این ساندویچ پانل‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست تنها در یک روی آن‌ها از ورق‌هایی چون آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک استفاده شده است. در طرف دیگر ساندویچ پانل می‌توان به جای استفاده از ورق برای کاهش هزینه از فویل، کاغذ یا نایلون استفاده کرد. در ساندویچ پانل‌های یک رو ورق لایه‌ای که از جنس فلز است به سمت بیرون و لایه‌ای که از جنس کاغذ، نایلون یا فویل است به سمت داخل سازه قرار می‌گیرد. 

با توجه به اینکه لایه بیرونی ساندویچ پانل‌ها بیشتر با عوامل محیطی در ارتباط است احتمال آسیب دیدن آن بیشتر است بنابراین باید نسبت به لایه زیره مقاومت بیشتری داشته باشد. به عنوان بزرگ‌ترین مزیت این ساندویچ پانل‌ها می‌توان به قیمت اقتصادی‌تر آن‌ها نسبت به ساندویچ پانل‌های دو رو ورق اشاره کرد. این دسته از پانل‌های ساندویچی اگرچه قیمت مقرون به صرفه تری دارند، اما از محدودیت‌هایی نیز برخوردار هستند. بزرگ‌ترین عیب ساندویچ پانل‌های یک رو ورق استحکام کمتر آن‌هاست. از طرفی دیگر این پانل‌ها قابلیت فرم دهی نیز ندارند. از همین‌رو از پانل ساندویچی یک رو ورق عموما برای سقف یا دیوارهای کاذب استفاده می‌شود.

ویژگی شاخص این ساندویچ پانل‌ها یک رو ورق بودن آن‌ها است. بسته به کاربری ساندویچ پانل می‌توان برای پوشش لایه زیره از کاغذ، فویل یا آلومینیوم استفاده کرد. لایه عایق این ساندویچ پانل دیواری پلی یورتان است. ساندویچ پانل پلی یورتان PUR یا PIR از بهترین عایق‌هایی است که می‌توان برای ساندویچ پانل‌های دیواری از آن استفاده کرد. این لایه عایق ضریب انتقال حرارتی پایینی دارد از همین‌رو در مکان‌هایی که احتمال وقوع آتش سوزی در آنجا بالا است یک عایق بسیار مناسب به شمار می‌رود. 

جنس لایه رویه ورق این ساندویچ پانل‌های یک رو ورق به درخواست و سفارش مشتری ممکن است گالوانیزه پیش رنگ شده، آلومینیوم پیش رنگ شده، آلوزینک پیش رنگ شده یا استنلس استیل مات یا براق باشد. ورق گالوانیزه که به عنوان ورق رویه در ساندویچ پانل‌های یک رو ورق مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند به شکل سینوسی، پانوراما، کرکره ای ریز و کرکره ای درشت باشد.

قیمت این ساندویچ پانل‌ها به عوامل متعددی از جمله نوع لایه عایق، ضخامت آن، ابعاد ساندویچ پانل و همچنین جنس لایه‌های پانل بستگی دارد. با توجه به اینکه تنها در یک روی این ساندویچ پانل‌ها از ورق‌های فلزی استفاده می‌شود، این ساندویچ پانل نسبت به ساندویچ پانل‌های دو رو ورق قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند. برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل یک رو ورق دیواری با عایق پلی یورتان PUR یا PIR از طریق شماره‌های موجود در صفحه با کارشناسان فروش ما در کارخانه آریا بارون تماس بگیرید.

پس از آنکه ساندویچ پانل با ویژگی‌های دلخواه مشتری در کارخانه یا کارگاه تولید شد برای نصب به محل پروژه فرستاده می‌شود. ابتدا دیواری که قرار است ساندویچ پانل بر روی آن نصب شود باید به درستی زیرسازی شود. زیرسازی و نصب ساندویچ پانل باید توسط نصاب ساندویچ پانل صورت بگیرد چراکه مراحل نصب ساندویچ پانل‌ها به تخصص کافی در این زمینه نیاز دارد.

ساندویچ پانل‌های یک رو ورق دیواری کارخانه آریا بارون با عایق پلی یورتان PUR یا PIR تولید می‌شوند. فوم پلی یورتان PUR یکی از رایج‌ترین عایق‌هایی است که برای ساخت ساندویچ پانل از آن استفاده می‌شود. این عایق، یک عایق حرارتی بسیار قوی به شمار می‌رود به طوری که استفاده از آن می‌تواند تا حد زیادی در کاهش مصرف انرژی نقش داشته باشد. عایق‌های پلی یورتان رطوبت را به خود جذب نکرده و اجازه لانه گزینی حشرات و نفوذ باکتری را هم نمی‌دهند.

 از همین‌رو از این عایق می‌توان برای پوشش دیوار اتاق‌های تمیز استفاده کرد. با افزودن موادی به فوم پلی یورتان PUR می‌توان مقاومت آن‌ها را در برابر آتش بسیار بیشتر کرد. عایق پلی یورتان PIR ضریب انتقال حرارتی بسیار پایینی داشته و قادر است از پخش شدن شعله‌های آتش جلوگیری کند. اگر قصد دارید ساندویچ پانل دیواری یک رو ورق را برای محلی استفاده کنید که احتمال وقوع حریق در آن مکان زیاد است، بهتر است از این نوع عایق در ساختار ساندویچ پانل استفاده شده باشد. ساندویچ پانل دیواری یک رو ورق با عایق پلی یورتان PIR استانداردهای B1 و B2 را برای مقاومت در برابر آتش سوزی پشت سر گذاشته است.