معتبرترین شرکت سازنده خانه پیش ساخته

اگر قصد سفارش ساخت یک ساختمان پیش ساخته را دارید ابتدا باید با بهترین شرکت های سازنده خانه های پیش ساخته آشنا شوید. چرا انتخاب یک شرکت سازنده خوب برای ساخت خانه های پیش ساخته تا این اندازه حائز اهمیت است؟ همان‌طورکه می‌دانید ساختمان‌های پیش ساخته مزایا و ویژگی‌های زیادی دارند؛ اما زمانی این مزایا تاثیرگذار خواهند بود که استانداردهای بین المللی ساخت، در طراحی و ساخت این سازه‌ها رعایت شده باشند. از همین‌رو مهم است که پیش از سفارش ساخت ابتدا با بهترین شرکت سازنده خانه های پیش ساخته به خوبی آشنا شوید. 

در سال‌های 1902 تا 1910 کارخانه‌های متعددی در ایالت متحده آمریکا اقدام به ساخت قطعات خانه‌های پیش ساخته و فروش آن‌ها کردند. با گذر زمان این سازه‌ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند چراکه ساخت آن‌ها در کمترین زمان ممکن صورت می‌گرفت و به نیروی کار زیادی نیز احتیاج نداشت. پس از جنگ جهانی دوم جوامع درگیر با جنگ با یک معضل بزرگ مواجه بودند و آن هم نیاز به اسکان سریع افرادی بود که در گیر و دار جنگ خانه‌های خود را از دست داده بودند. باید نوعی از ساخت و ساز جایگزین ساخت و ساز سنتی می‌شد تا روند ساخت سرعت بیشتری گرفته و سریع‌تر به بهره برداری می‌رسیدند. بنابراین در سال‌های 1945 تا 1949 در بریتانیا 156000 خانه پیش ساخته ساخته شد. اولین شرکت سازنده خانه های پیش ساخته در ایران نیز در سال 1385 راه اندازی شد و امروزه می‌توانیم شاهد تعداد زیادی کارخانه تولید خانه های پیش ساخته در کشور باشیم.

آریا بارون؛ یکی از معتبرترین شرکت های سازنده خانه های پیش ساخته

آریا بارون؛ یکی از معتبرترین شرکت های سازنده خانه های پیش ساخته 

کارخانه آریا بارون توس یکی از پیشگامان راه اندازی خط تولید انواع ساختمان های پیش ساخته مونتاژ در کارخانه و ساختمان های پیش ساخته مونتاژ در محل در ایران است ، برای آشنایی با انواع خانه های پیش ساخته می توانید این صفحه را مشاهده کنید.

. این کارخانه همواره در تلاش است که محصولات خود را همگام با استانداردهای روز دنیا و با روش‌های نوین تولید و به بازار عرضه کند. برای ساخت ساختمان پیش ساخته می‌توان از متریال مختلفی چون بتن (ساختمان پیش ساخته مونتاژ با فونداسیون بتنی)، چوب، آجر یا ساندویچ پانل استفاده کرد. سازه‌های پیش ساخته ساندویچ پانلی جزو محبوب‌ترین محصولات تولیدی کارخانه آریا بارون توس به شمار می‌روند.

ساندویچ پانل‌ها عایق، با دوام و بسیار مستحکم هستند از همین‌رو ساختمان‌های پیش ساخته ساندویچ پانلی آریا بارون نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه متریال اولیه ساخت این سازه‌ها یعنی ساندویچ پانل‌ ها خود محصول تولیدی کارخانه آریا بارون هستند، می‌توانید از کیفیت بالای سازه های پیش ساخته این شرکت سازنده خانه های پیش ساخته اطمینان خاطر داشته باشید.

کارخانه آریا بارون توس اولین دارنده استاندارد ملی در خصوص تولید ساندویچ پانل‌های عایق حرارتی در کشور است. همچنین این کارخانه اولین دارنده گواهینامه فنی ساندویچ پانل‌های پلی اورتان از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن نیز می‌باشد. به همین خاطر ساختمان‌های پیش ساخته طراحی شده از سوی این شرکت، از کیفیت و استانداردهای بالایی برخوردار است.

ویژگی‌های بهترین کارخانه تولید خانه های پیش ساخته

ویژگی‌های بهترین کارخانه تولید خانه های پیش ساخته

چگونه یک کارخانه معتبر و مورد اطمینان در زمینه ساخت خانه‌های پیش ساخته پیدا کنیم؟ قطعات مختلف ساختمان پیش ساخته با کیفیت و استانداردهای مختلفی از سوی تولیدکنندگان مختلف عرضه می‌شود به همین خاطر باید ابتدا با ویژگی‌های یک کارخانه معتبر ساخت خانه های پیش ساخته آشنا شوید تا انتخاب برایتان ساده‌‎تر شود. 

توجه شرکت سازنده خانه پیش ساخته به عمر سازه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کارخانه ساخت خانه های پیش ساخته، استفاده از متریال و مصالح بادوام است. توجه داشته باشید که به هنگام خرید یک سازه پیش ساخته باید از سن آن و مدت زمانی که از تکمیل شدن آن گذشته است مطلع شوید. چراکه اگر 5 سال از تکمیل شدن سازه پیش ساخته گذشته باشد و سازنده‌ ادعا کند عمر مفید این سازه 30 سال است، عمر مفید سازه‌ای که شما خریداری می‌کنید کمتر از 25 سال خواهد بود. بنابراین یکی از ویژگی‌های یک کارخانه معتبر در زمینه ساخت و ساز سازه‌های پیش ساخته ادعای صحیح و قابل اثبات در ارتباط با عمر مفید ساختمان‌های پیش ساخته تولیدی خود است. 

استفاده از مصالح باکیفیت

کیفیت روند ساخت یک سازه پیش ساخته و طول عمر مفید آن تماما به کیفیت و استانداردهای مصالح آن بستگی دارد. از مهم‌ترین ویژگی های شرکت سازنده خانه های پیش ساخته استفاده از متریال باکیفیت است. بنابراین اگر قصد خرید یک ساختمان پیش ساخته دارید بسیار مهم است که نسبت به کیفیت بالای متریال آن اطمینان حاصل کرده و سپس ساختمان پیش ساخته مورد نظر خود را از آن کارخانه خریداری کنید.

معتبرترین شرکت سازنده خانه های پیش ساخته

مقاومت بالای سازه ها در برابر عوامل طبیعی

از دیگر ویژگی‌هایی که یک کارخانه سازنده خانه های پیش ساخته باید ضمن ساخت سازه های خود به آن توجه داشته باشد، مقاومت بالای این سازه‌ها در برابر عوامل طبیعی است. در صورتی می‌توان به یک شرکت سازنده خانه های پیش ساخته عنوان بهترین کارخانه تولید و اجرای ساختمان های پیش ساخته را داد که پیش از ارائه محصولات خود به بازار و رساندن آن به دست مشتری، میزان مقاومت این سازه‌ها را در برابر زلزله یا باد سنجیده باشد. این سازه‌ها باید در برابر زلزله‌ها‌ی 7 ریشتری و طوفان‌های شدید که حداقل 80 متر بر ساعت قدرت دارند دوام و پایداری داشته باشند. 

توجه کارخانه تولید خانه های پیش ساخته به عایق بودن سازه‌ها

از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم یک شرکت سازنده خانه های پیش ساخته، توجه به عایق بودن این سازه‌ها است. یک ساختمان پیش ساخته زمانی استاندارد است که در برابر انتقال حرارت و صوت به خوبی عایق باشد. توجه داشته باشید متریالی که برای عایق سازی ساختمان های پیش ساخته استفاده می‌شود تاثیر زیادی بر قیمت آن‌ها می‌گذارد بنابراین بهترین شرکت های سازنده خانه های پیش ساخته باید ابتدا مشتری را به خوبی از ویژگی‌های هر یک از مصالح آگاه کند. 

نمایشگاه خانه های پیش ساخته

گاهی در شهرهای مختلف علی الخصوص پایتخت کشور و مراکز استان‌ها نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود که فرصتی را برای گردهمایی شرکت های سازنده خانه های پیش ساخته فراهم می‌کند. حضور در این نمایشگاه‌ها مانند نمایشگاه بین المللی مشهد، فرصت ایده آلی است که بتوانید بهترین شرکت سازنده خانه های پیش ساخته را در میان دیگر تولید کنندگان انتخاب کنید. مسلم است هرچه سابقه و تجربه یک شرکت سازنده خانه های پیش ساخته در زمینه ساخت و ساز این سازه ها بیشتر باشد، می‌توان نسبت به کیفیت و استانداردهای ساخت محصولات آن شرکت اطمینان بیشتری داشت.

نحوه اجرا ساختمان پیش ساخته

اجرای ساختمان پیش ساخته به چه صورت است؟

ساختمان‌های پیش ساخته کارخانه آریا بارون توس به دو صورت اجرا می‌شوند:

  1. مونتاژ در محل پروژه
  2. مونتاژ در کارخانه

قطعات ساختمان های مونتاژ در کارخانه، در محل کارگاه یا کارخانه به یکدیگر متصل شده و ساختمان به صورت تکمیل شده به محل پروژه منتقل می‌شود و تنها کار نصب در محل صورت می‌گیرد. عموما سازه‌های پیش ساخته که ابعاد و متراژ کوچک‌تری دارند را می‌توان به صورت مونتاژ در کارخانه اجرا کرد. اما اگر محل نصب ساختمان پیش ساخته کمی صعب العبور باشد یا جابه‌جایی و حمل و نقل سازه‌ایی با ابعاد بزرگ ممکن نباشد، این ساختمان به صورت مونتاژ در محل اجرا می‌شود.

فرایند ساخت ساختمان های پیش ساخته مونتاژ در محل مشابه با ساختمان های مونتاژ در کارخانه است. با این تفاوت که در این سازه‌ها، ابتدا قطعات در بسته‌بندی های قابل حمل قرار گرفته و سپس برای نصب به محل پروژه منتقل می‌شود. در مواقعی که امکان جابه‌جایی ساختمان پیش ساخته تکمیل شده به محل پروژه وجود ندارد، بهتر است اجرای ساختمان پیش ساخته به صورت مونتاژ در محل صورت بگیرد.