ساندویچ پانل پشم شیشه

سرفصل های مقاله

ساندویچ پانل پشم شیشه یکی از انواع ساندویچ پانل بوده که به دلیل جنس فوم عایق میانی اینگونه نامگذاری شده است. ساندویچ پانل‌ها از سه لایه تشکیل شده‌اند و شامل دو لایه ورق فلزی و یک لایه فوم میانی می‌شوند.

جنس ورق فلزی ساندویچ پانل‌ها از آلوزینک، گالوانیزه و آلومینیوم بوده و جنس عایق پانل‌ها، از پلی استایرن، پلی یورتان، پشم سنگ و پشم شیشه می‌باشد. عایق پانل‌های ساندویچی، بین دو ورق فلزی قرار می‌گیرد و عامل اصلی وزن کم پانل است.

عایق پشم شیشه یکی از عایق‌های حرارتی پر استفاده و پرکاربرد است که از تغییرات فیزیکی انجام شده بر روی شیشه مذاب به دست می‌آید و انعطاف بالایی دارد. ساندویچ پانل پشم شیشه دارای دو مدل سقفی و دیواری بوده و بر اساس نیاز و کاربرد سازه، در قسمت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اطلاعات ساندویچ پانل پشم شیشه
💎کاربرد  عایق سازی انواع ویلا، ساختمان تجاری، اداری، صنعتی، انواع سوله، کانکس و…
✔انواع  دیواری و سقفی
📌ضخامت  50، 75، 100، 200 میلی‌متر
⭐جنس ورق ها  ورق گالوانیزه، آلومینیوم، آلوزینک

پشم شیشه چیست؟

پیش از آشنایی کامل با مزایای ساندویچ پانل پشم شیشه، بهتر است با ماده‌ی پشم شیشه و ویژگی‌های آن آشنا شوید. پشم شیشه که در زبان انگلیسی با نام‌های rockwool و glass wool شناخته می‌شود، ماده‌ای مرکب است که از الیاف نازک شیشه تشکیل شده و به عنوان عایق در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الیاف پشم شیشه بسیار ریز و سوزنی است و یک رول از پشم شیشه، معادل 10 بطری شیشه بازیافتی می‌باشد. معمولا این ماده به صورت رشته‌های پشم شیشه تولید شده و شامل الیاف استوانه ای کوتاه می‌شود. از الیاف معدنی پشم شیشه در صنایع مختلف استفاده شده و کاربرد آن بسیار است.

مشخصات فنی ساندویچ پانل پشم شیشه کدامند؟

پانل پشم شیشه در ابعاد مختلف بر اساس نیاز پروژه و درخواست خریدار تولید می‌شود. اما عرض رایج و استاندارد ساندویچ پانل سقفی پشم شیشه 960 تا 1050 میلی‌متر بوده و عرض ساندویچ پانل دیواری پشم شیشه از 950 تا 1150 میلی‌متر است.
ضخامت عایق پشم شیشه 50، 75، 100 و 200 میلی‌متر است و ضخامت ورق فلزی پانل 0.2 تا 0.8 میلی‌متر می‌باشد. طول پانل‌ها بر اساس سفارش مشتری متغیر است.

مزایای ساندویچ پانل پشم شیشه چیست؟

مزایای پانل ساندویچی پشم شیشه به شرح زیر است:

  • مقاوم در برابر عوامل شیمیایی، فیزیکی و حشرات موذی
  • عایق حرارتی و برودتی
  • دارای رنگ و طرح متنوع
  • وزن سبک
  • سرعت نصب بالا
  • قابل شستشو
  • دوام بالا وعمر طولانی
  • سازگار با محیط زیست

معایب ساندویچ پنل پشم شیشه چیست؟

پانل ساندویچی پشم شیشه در کنار مزایای ذکر شده، معایبی نیز دارد. از جمله این معایب می‌توان به خطر بیماری‌های پوستی و بیماری‌های ناشی از تنفس اشاره نمود. از همین رو بایستی از تماس پشم شیشه با پوست جلوگیری کرد.

کاربرد ساندویچ پنل پشم شیشه

کاربرد ساندویچ پانل پشم شیشه گسترده است و می‌توان از آن برای ساخت ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، دفاتر اداری و تجاری استفاده نمود. همچنین برای پوشش دیوار خانه پیش ساخته، انواع سوله صنعتی و ورزشی، انواع کانکس نیز پانل‌های پشم شیشه مناسب هستند.

از پنل پشم شیشه برای ساخت انبارها، سردخانه‌ها و درب سردخانه، کارخانجات نیز استفاده می‌کنند و در صنایع خودروسازی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به کاربردهای فراوانی که پانل پشم شیشه دارد، امروزه کارخانه‌های بسیاری اقدام به تولید این محصول می‌کنند و شما می‌توانید برای خرید انواع ساندویچ پانل به کارخانه‌های معتبر مراجعه نمایید.

ساندویچ پانل سقفی پشم شیشه

پانل ساندویچی پشم شیشه دارای دو نوع سقفی و دیواری است. پانل ساندویچی پشم شیشه سقفی برای سقف انواع سوله، سالن ورزشی، کارگاه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. عایق پشم شیشه، آتش و حریق را کنترل کرده و گرما و حرارت را از خود عبور نمی‌دهد.

ساندویچ پانل دیواری پشم شیشه

پانل‌های دیواری پشم شیشه، در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاوم بوده و به نسبت مصالح سنتی وزن کمی دارند. همچنین سرعت ساخت بالایی داشته و به راحتی قابل حمل هستند. از پنل دیواری پشم شیشه می‌توان برای پوشش دیوار سالن‌های صنعتی، ورزشی، ویلاها و سایر سازه‌ها استفاده نمود و از نفوذ رطوبت و آب به داخل سازه جلوگیری کرد.

قیمت ساندویچ پانل پشم شیشه چقدر است؟

قیمت پانل پشم شیشه به عوامل مختلفی مانند جنس ورق فلزی، کیفیت پانل، ضخامت عایق، چگالی پشم شیشه و نوسانات بازار بستگی دارد. از همین رو، نمی‌توان قیمت دقیقی برای پانل‌ها ارائه داد. برای استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل پشم شیشه بایستی با کارشناسان فروش آریا بارون تماس بگیرید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره تلفن 36228800-051 تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی برای پانل پشم شیشه

ساندویچ پانل پشم شیشه یکی از بهترین و پرکاربردترین عایق‌های موجود در بازار است که مزایای بسیاری دارد. با توجه به کاربرد سازه و نیاز پروژه، می‌توان از پنل پشم شیشه برای ساخت انواع ساختمان و سازه استفاده نمود.

شما می‌توانید برای خرید ساندویچ پانل پشم شیشه با کارشناسان فروش آریا بارون تماس بگیرید. شرکت آریا بارون ارائه دهنده انواع ساندویچ پانل، سوله، خانه پیش ساخته و کانکس با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. همچنین قابلیت سفارشی سازی انواع محصولات را برای مشتریان عزیز فراهم می‌کند.

آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.