آشنایی با ساندویچ پنل طرح چوب

ساندویچ پانل طرح چوب
سرفصل های مقاله

ساندویچ پانل طرح چوب یا ساندویچ پانل چوبی از سه لایه تشکیل می‌شود و جنس ورق‌های آن از چوب و فایبرگلاس است. این پانل یکی از انواع ساندویچ پانل بوده و برای ساخت انواع سازه و ساختمان استفاده می‌شود. پنل طرح چوب در واقع اصالت طبیعت را حفظ نموده و به نوعی جذابیت سازه را بیشتر می‌کند.

پانل ساندویچی با طرح چوب یک متریال مدرن ساختمانی محسوب می‌شود و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. همچنین وزن سبکی دارد و بسیار مقاوم است. این پانل را می‌توان در انواع سقفی و دیواری با رنگ‌بندی متنوع و ابعاد دلخواه سفارش داد.

ساندویچ پنل با طرح چوب مانند چوب زیباست، اما مشکلات و معایب چوب را ندارد. زیرا چوب رطوبت را به خود جذب کرده و ماندگاری پایینی دارد. همچنین به سرعت فرسوده شده و دچار خمیدگی می‌شود. از همین رو، دوستداران چوب برای افزایش عمر سازه، می‌توانند از پانل با طرح چوب استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع ساندویچ پانل طرح چوب و مزایای آن، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

اطلاعات ساندویچ پانل طرح چوب
💎کاربرد  ساخت ساختمان مسکونی، تجاری، اداری، خانه پیش ساخته، مبلمان، قایق و…
✔انواع  دیواری و سقفی
📌مزایا  ضد رطوبت و ضد آب، عدم پوسیدگی، بدون تاب خوردگی، عایق مناسب، مقرون به صرفه
⭐ابعاد  قابل سفارش در ابعاد دلخواه مشتری

مزایای ساندویچ پنل با طرح چوب چیست؟

در گذشته از چوب برای ساخت و ساز استفاده می‌شد و همین مسئله طول عمر سازه را کاهش می‌داد. زیرا آب به راحتی در چوب نفوذ کرده و باعث خمیدگی و پوسیدگی آن می‌شد. امروزه پانل طرح چوب جایگزین این متریال شده است که علاوه بر دارا بودن زیبایی چوب، معایب آن را ندارد. از جمله مزایای این پانل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وزن سبک
  • استحکام و مقاومت بالا
  • اقتصادی و به‌صرفه
  • مقاوم در برابر رطوبت و نفوذ آب
  • عایق بندی ساختمان
  • انعطاف پذیری بالا
  • رنگ‌بندی متنوع

انواع ساندویچ پانل طرح چوب کدامند؟

پانل‌های طرح چوب در حالت کلی به دو دسته دیواری و سقفی تقسیم می‌شوند که هر کدام مشخصات مخصوص به خود را دارند. هسته این پانل‌ها از الیاف پشم شیشه بوده و روکش آن‌ها از ورق چوبی است. این ورق‌ها تاب خوردگی ندارند و مقاومت بالایی در برابر آسیب از خود نشان می‌دهند.

ضخامت و ابعاد پانل‌های دیواری و سقفی با یکدیگر متفاوت است و معمولا نوع سقفی آن ضخامت بیشتری دارد. زیرا پانل‌های سقفی بایستی در برابر نفوذ برف و باران مقاوم باشند و از اتلاف انرژی جلوگیری کنند.

متراژ پانل با طرح چوب بر اساس نیاز پروژه و درخواست مشتری تعیین می‌شود. دستگاه برش پانل‌ها را با دقت بالا برش می‌دهد تا با توجه به نوع دیواری و سقفی در محل مورد نظر نصب شوند.

مشخصات فنی پانل ساندویچی با طرح چوب چیست؟

ضخامت ساندویچ پانل دیواری طرح چوب بین 0.5 تا 0.7 میلی‌متر بوده و عرض مفید آن 1.13 سانتی‌متر است. دانسیته یا چگالی آن نیز ۲±۴۰ است و طول آن بر اساس سفارش مشتری تعیین می‌شود.

ضخامت ساندویچ پانل سقفی طرح چوب 4 تا 10 سانتی‌متر بوده و عرض ثابت آن 1.08 سانتی‌متر است. البته 7 سانتی‌متر از عرض شامل اورلپ می‌شود که برای همپوشانی بهتر پانل‌ها است. طول پنل نیز بر اساس سفارش مشتری تعیین می‌گردد، اما استاندارد آن بین 2 تا 12 متر می‌باشد.

با توجه به کیفیتی که این پانل‌ها دارند، حتی برای ساخت بدنه قایق نیز استفاده می‌شوند. در کنار رنگ‌های متنوع نیز دارای ظاهر و نمای زیبایی هستند و سازه را در برابر ضربه و فشار مقاوم می‌کنند.

پانل طرح چوب چه کاربردهایی دارد؟

پانل طرح چوب به دلیل جذابیت بصری در فضاهای دکوراتیو استفاده می‌شود و تقلیدی از چوب است. در واقع از پانل‌های طرح چوب در دکوراسیون داخلی استقبال می‌شود و می‌توان به وسیله آن، فضا را سنتی یا لوکس جلوه داد.

از پنل ساندویچی با طرح چوب در صنایع چوبی مانند ساخت مبلمان و میز تحریر استفاده می‌شود. همچنین برای ساخت ساختمان تجاری، مسکونی، کانکس و… این پانل بسیار مناسب است.

برای ساخت سازه‌هایی از قبیل قایق نیز از این پانل استفاده می‌کنند تا در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. پانل طرح چوب علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا، هزینه ساخت و ساز را کاهش می‌دهد.

نصب ساندویچ پنل طرح چوب به چه صورت است؟

برای نصب ساندویچ پانل با طرح چوب بایستی از نصابان حرفه‌ای و افراد متخصص کمک بگیرید. زیرا این کار نیازمند ابزار خاص و دقت بالا است. پانل‌ها برای اینکه آب‌بندی شوند، بایستی به خوبی روی هم قرار گرفته و به اصطلاح چفت شوند.

برای درزگیری و آب‌بندی پانل‌ها از چسب مخصوص استفاده می‌شود. همچنین فلاشینگ و آبرو نیز برای آب‌بندی مناسب هستند و نمای ساختمان را زیباتر می‌کنند.

پنل طرح چوب بهترین جایگزین برای مصالح سنتی است. شما عزیزان می‌توانید این پانل را از آریا بارون که تولید کننده انواع ساندویچ پانل با کیفیت بالاست، خریداری کنید. همچنین می‌توانید پانل دلخواه خود را با ابعاد مورد نظر، سفارش داده و با قیمت مناسب تحویل بگیرید.

قیمت ساندویچ پانل طرح چوب چقدر است؟

قیمت ساندویچ پنل طرح چوب بستگی به ابعاد پنل، ضخامت آن و نوسانات اقتصادی بازار ارز و آهن دارد. به همین خاطر نمی‌توان قیمت ماهانه و سالانه برای انواع پنل با طرح چوب ارائه داد.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع پنل ساندویچی با طرح چوب با کارشناسان فروش آریا بارون به شماره 36228800-051 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید مشاوره قبل از خرید نیز دریافت کنید تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

جمع بندی برای ساندویچ پنل با طرح چوب

پانل‌های طرح چوب، نمای زیبایی دارند و در عین حال مقاومت آن‌ها بالا است. در این مقاله با مزایا و کاربردهای پنل‌ها بیشتر آشنا شدید و به دلایل استفاده از این پنل‌ها پی بردید.

پنل‌های چوبی در مقایسه با چوب، ضد آب هستند و خورده و پوسیده نمی‌شوند. همچنین سازه را در برابر فشار و ضربه مقاوم می‌کنند و به نوعی عایق مناسبی نیز می‌باشند.

با توجه به ویژگی‌هایی که این پانل‌ها دارند، توانسته‌اند جای خود را در بازار پیدا کنند و تقاضای بالایی داشته باشند. برای سفارش پانل با طرح چوب در رنگ و ابعاد دلخواه، تنها کافیست با کارشناسان واحد فروش در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا ساندویچ پانل طرح چوب ویژگی‌های چوب را دارد؟

پانل طرح چوب ویژگی‌های منفی چوب اعم از پوسیدگی، تورم را ندارد و تنها ظاهر آن شبیه به چوب است.

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پنل با طرح چوب چیست؟

از عوامل موثر بر قیمت این پانل می‌توان به کاربری آن، ابعاد پنل، ضخامت ورق و نوسانات بازار اقتصادی اشاره کرد.

آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.