دستگاه ساخت و تزریق فوم به ساندویچ پانل

سرفصل های مقاله

فوم یکی از مواد مهم بکار رفته در ساخت ساندویچ پانل ها است. این مواد با استفاده از دستگاه های ساخت تزریق فوم به ساندویچ پانل، به عنوان یک لایه عایق به درون ورقها تزریق میشوند. انجام این عملیات باید بدون ورود هوا و به صورت یکپارچه انجام شود. این وسیله کم صدا بوده و دارای سیستم تنظیم تطبیقی است.

آشنایی با دستگاه ساخت و تزریق فوم به ساندویچ پانل

دستگاههای تزریق فوم یک وسیله پیشرفته هستند که انجام کار با آنها باید توسط متخصص انجام شود. دستگاههای ساخت و تزریق فوم به ساندویچ پانل مایعاتی مانند پلی ال و پلی ایزوسیانات را دریافت میکند و طی یک سری واکنشهای شیمیایی، این مواد به فوم پلی یورتان تبدیل میشوند. پس از تزریق عایق پلی یورتان یا پلی استایرن توسط دستگاه، مجموعه ورقها و هسته تحت حرارت قرار میگیرند و سپس آنها را با توجه به سلیقه مش‌تری برش میدهند. تزریق فوم عایق نسوز پلی اورتان در دو طرف ساندویچ پانل علاوه بر اینکه از عایق اصلی محافظت میکند، باعث میشود عمر محصول افزایش یابد. همچنین عایقی که با دستگاه تزریق فوم به ساندویچ پانل، تزریق میشود، در محل پیچ شدن پنل ها به یکدیگر یک سطح پایدار و عایق ایجاد میکند. عملیات تزریق فوم باید به صورت یکپارچه و بدون هوا انجام شود.

انواع دستگاه ساخت و تزریق فوم به ساندویچ پانل

انواع دستگاه تزریق فوم به ساندویچ پانل دستگاه تزریق کم فشار و فشار بالا دو نوع دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل ها هستند.
دستگاه تزریق کم فشار و فشار بالا دو نوع دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل هستند.
این دستگاه بر اساس میزان فشاری که فوم را تزریق میکند، به دو دسته تقسیم میشود.

دستگاه تزریق کم فشار

دستگاه کم فشار بر اساس عملکردی که دارد، دارای قیمت مناسبی است و از آن برای تزریق انواع فوم های سلول باز، سلول بسته، منعطف، نیمه سخت و سخت کاربرد استفاده میکنند. دستگاه تزریق فوم کم فشار به طور گسترده برای تزریق پیوسته و ناپیوسته فوم در انواع مختلف مانند محصولات نیمه سخت و انعطاف پذیر، ساخت محصولات فوم، بالش، تشک کفش و ساندویچ پانل کاربرد دارد. دستگاه تزریق فوم کم فشار پلی اورتان برای ظرفیتهای بالای تزریق در ابعاد میکرو استفاده میشود و همچنین برای فومهای منعطف مناسب بوده و بسیار کم صدا است. دستگاههای ساخت و تزریق فوم به ساندویچ پانل در نوع کم فشار با سرعت بالایی فوم را درون ساندویچ پانل تزریق میکند.

دستگاه تزریق فوم فشار بالا

ماشین تزریق فوم پلی یورتان فشار بالا مجهز به تمیز کننده اتوماتیک است. زمانی که مواد مخلوط شده در بدنه دستگاه باقی میماند دستگاه به یک تمیز کننده نیاز دارد که دستگاه فشار بالا بر خلاف دستگاه فوم فشار پایین این مزیت را دارد. از این دستگاه برای ساخت فوم سخت، ساندویچ پانل، لوله های گرمایشی و ساندویچ پانل سردخانه استفاده میشود. این دستگاه مزیتهای فوق العاده ای مانند تنظیم تطبیقی، صرفه‌جویی در ریختن مواد و بهره وری بالایی دارد. همچنین علاوه بر این دستگاه تزریق فوم، در کنار آنها دستگاه هایی مانند دبل بلت، دستگاه برش و دستگاه انباشته سازی در ساخت فوم کاربرد دارند.

موارد مهم درباره دستگاههای ساخت و تزریق فوم به ساندویچ پانل

شما برای تزریق فوم به لایه درون ساندویچ پانل به یک دستگاه برای این کار احتیاج دارید. دستگاه های ساخت و تزریق فوم به ساندویچ پانل یک وسیله پیشرفته محسوب می شوند و عملیات تزریق فوم باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. ابتدا موادی مانند پلی ایزوسیانات درون دستگاه ریخته شده و طی فرایند شیمیایی به پلی اورتان تبدیل میشوند. دستگاههای تزریق دو نوع کم فشار و پرفشار دارند.

مرور کلی بر نکات مهم دستگاه تزریق فوم پانل
📌انواع دستگاه تزریق فوم پانل  دستگاه تزریق کم فشار، دستگاه تزریق پر فشار،
💎مراحل تزریق فوم  دریافت ورق تو خالی و تزریق فوم فشرده شده در آن
✔دستگاه های جانبی  دابل بلت، دستگاه برش، دستگاه انباشته سازی
🔸مزایا دستگاه تزریق فوم پانل  تزریق دقیق فوم، کیفیت بالا محصول
آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.