رال رنگ ساندویچ پانل

مزیت رال رنگی ساندویچ پانل برای مشتریان
سرفصل های مقاله

ساندویچ پانل در شمار محبوب‌ترین محصولات و مصالح ساختمانی هستند که رال رنگ‌های متنوعی دارند. افراد می‌توانند با انتخاب رال رنگ ساندویچ پانل در اجرای دیوارها و سقف‌های ساخت‌وساز، همخوانی خوبی ایجاد کنند. درواقع رال رنگی به طیف یا کد‌های رنگی ساندویچ پانل گفته می‌شود. رنگ ورق ساندویچ پانل، هیچ تاثیری بر روی کیفیت فوم و موارد دیگر ندارند.

 

وجود تنوع رنگی بالا با رال رنگ ساندویچ پانل

یکی از ویژگی‌های ساندویچ پانل تنوع رنگی و زیبای منحصر به فرد آن است. کد‌هایی که برای انواع ساندویچ پانل‌ها اعم از سقفی و دیواری مشخص شده‌اند، به صورت برچسب، نوع رنگ و براق بودن آن‌ها را نشان می‌دهد. همچنین مواردی همچون کدر بودن و خواص رنگ متفاوت آن‌ها را ذکر می‌کنند. با توجه به این موضوع شما می‌توانید با مشاهده رال رنگی ساندویچ پانل و انتخاب رنگ مورد نظر، خرید ساندویچ پانل را طبق سلیقه خود انجام دهید.

وجود رال رنگی ساندویچ پنل چه مزیتی برای مشتریان دارد؟


بررسی مزایای رال رنگی برای مشتریان ساندویچ پانل ها
رال رنگی ساندویچ پانل‌ها به مشتریان این امکان را می‌دهد تا دیزاین داخلی و خارجی سازه که باعث زیبایی بصری سازه می‌شود را طبق سلیقه خود انجام دهند. البته رنگ‌بندی‌های متفاوتی برای سازه ساندویچ پانل در کاربری‌های مختلف با توجه به آب‌وهوا و سبک بومی منطقه در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال از لحاظ آب‌وهوایی در مناطق سردسیر از رنگ‌های گرم و در مناطق با آب‌وهوای گرمسیر، رنگ‌های سرد و خنثی در ورق پانل به کار برده می‌شود. همچنین اغلب برای سوله‌‌ها و سالن‌های ورزشی از رنگ‌های آبی، سبز و سفید استفاده می‌شود.

چه عواملی در انتخاب رال رنگ سازه تاثیر دارند؟

 

برای انتخاب رال رنگ مناسب سازه ساندویچ پانلی، عواملی چون کاربرد سازه، موقعیت مکانی و جغرافیایی آن، سلیقه مشتری و نوع ساندویچ پانل تاثیر گذار هستند.

متفاوت بودن رال رنگی ساندویچ پانل در شرکت های مختلف

امروزه شرکت‌های بسیاری به تولید انواع ساندویچ پانل می‌پردازند؛ همین موضوع سبب تفاوت کد رنگ و رال رنگی ساندویچ پانل هر شرکت نسبت به دیگری می‌شود. با توجه به اینکه کد رنگی هر شرکت با یکدیگر تفاوت دارد برای ثبت سفارش و خرید رنگ مورد نظر باید در ابتدا رال رنگی شرکت مدنظر را بررسی کرده و سپس خرید خود را انجام دهید.
رال رنگی ساندویچ پانل در شرکت‌های مختلف شامل تیرگی یا روشنی رنگ مورد نظر می‌شود؛ چرا که تعداد زیادی کد رنگ در صنعت و طراحی وجود دارد.

زیبایی بخشی به پروژه مورد نظر با رال رنگی ساندویچ پانل

رال رنگی ساندویچ پانل باوجود کدگذاری به ‌خصوصی که دارد تشخیص و انتخاب رنگ‌ها را برای افراد به کاری بسیار ساده و حتی لذت‌بخش تبدیل کرده است. انتخاب رنگ مورد نظر، زیبایی خاصی را به پروژه اجرایی می‌دهد.
ساندویچ پانل‌ها تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و می‌توان گفت که در ۱۲ طیف رنگی مختلف به تولید می‌رسند؛ این رنگ‌ها شامل سفید، قرمز، آبی، طوسی، نقره‌ای، کرم، سبز، یشمی، زرد و بنفش است. رنگ‌های روشن مانند کرم و سفید در فضای داخلی سازه‌ها کاربرد بیشتری دارند. شما می‌توانید رنگ داخل و بیرونی ساندویچ پانل را به دلخواه خود انتخاب کنید تا توسط شرکت آریا بارون توس تولید کننده ساندویچ پانل اجرا شود.

انواع کلاس رنگ ساندویچ پانل ها

 

ساندویچ پانل ها بر اساس تاثیر بار حرارتی به سه گروه تقسیم می شوند.

رال رنگ بسیار روشن ساندویچ پانل ها

ساندویچ پانل رنگی و تاثیر آن در نما

طیف رنگ روشن انواع ساندویچ پنل

ساندویچ پانل در چه رال رنگ‌هایی موجود است؟

رال رنگ تیره ساندویچ پانل ها

رنگ ساندویچ پانل

نکاتی جهت خریداری ساندویچ پانل بر اساس رال رنگ

 

همانطور که در قسمت قبل دید، انواع ساندویچ پانل ها در رنگ های مختلفی قابل تولید و عرضه هستند و با توجه به طیف رنگ و کلاس هر کدام، کاربری های مختلفی دارند.

نکته حائز اهمیت این است که پانل های رنگ تیره، می توانند گرمای بیشتری را نسبت به ساندویچ پانل های رنگ روشن به خود جذب کنند و در نتیجه اگر از این نوع رنگ ها در مناطق بسیار گرم استفاده کنیم، ممکن است، ساندویچ پانل در اثر گرمای شدید و اختلاف حرارتی بسیار دارای اعوجاج شده و تغییر شکل دهنده و در حالت شدید تر امکان تجزیه آن وجود دارد.

اصول به کارگیری رنگ های تیره در ساندویچ پانل ها

همانطور که بیان کردیم، ساندویچ پانل های تیره، در معرض انبساط بیشتری نسبت به پانل های رنگ روشن قرار می گیرند و به دلیل این انبساط می توانند تغییر شکل داده و یا شکل اولیه خود را از دست دهند. در  نظر گرفتن این واقعیت و جلوگیری از تغییر شکل آن در سازه، بر عهده مهندس طراح است. مهندسین طراح به جهت جلوگیری از وقوع این تغییر شکل ها سه راه حل را در نظر می گیرند.

  1. تعیین روش لنگر سازه با در نظر گرفتن فاصله تاج و نیروی باربر
  2. کاهش حداکثر طول پانل
  3. در نظر گرفتن دمایی که پانل ها در آن مونتاژ خواهند شد.

برای طراحی و ساخت پانل ها با رال رنگ تیره، ضوابط و شرایطی وجود دارد، از جمله قوانینی که برای آن وجود دارد این نکات است که طول این نوع پانلها حداکثر 6 متر است. جهت تولید آن ها از ورق هایی با ضخامت 0.6 میلی متر استفاده می شود.

قیمت انواع ساندویچ پانل رنگی

این نکته را باید توجه داشته باشید که، رنگ بندی ساندویچ پانل هیچ تاثیری بر روی قیمت آن ندارد و قیمت سازه همانند قیمت ساندویچ پانل ها بر اساس نوع سازه، متراژ و ابعاد، کیفیت مصالح به کار رفته و نوسانات قیمت آهن قابل تعیین است.

جمع بندی

در این مقاله از مجله ساختمانی آریا بارون، در خصوص انواع طیف رنگ و رال رنگ های ساندویچ پانل صحبت کردیم و نکاتی را جهت استفاده از انواع کلاس رنگی پانل ها بیان کردیم. در پایان اگر در خصوص نحوه انتخاب بهترین رال رنگ برای ساختمان خود  سوال داشتید، در قسمت نظرات از ما بپرسید.

سوالات متداول درباره رال رنگ ساندویچ پانل

مزایا استفاده از رال رنگ در ساندویچ پانل ها چیست؟

  • طول عمر بیشتر سازه
  • دوام بالای پوشش ورق های رنگی
  • محافظت دو برابری سازه در برابر سایش و خوردگی
  • هزینه کمتر برای نگهداری و تعمیر
  • زیبایی سازه
  • آب بند بودن رال رنگ ها

انواع گروه های اصلی رال رنگ ها چه مواردی هستند؟

رنگ زرد، نارنجی، قرمز، بنفش، آبی، سبز، مشکی، سفید، قهوه ای، سبز و …

دلایل استفاده از رال رنگ ها چیست؟

دلایل استفاده از ورق های رنگی در انواع ساندویچ پانل می تواند مواردی چون پوشش سوله، پوشاندن سقف و دیواره سازه پیش ساخته، نما و طرح ساندویچ پانل، بالا بردن مقاومت پنل در برابر آسیب های احتمالی و …

 

اطلاعات تکمیلی رال رنگ ساندویچ پانل
عوامل تاثیر گذار بر بالا بردن مقاومت پانل با رنگ کیفیت رنگ، تکنیک های رنگ آمیزی، شرایط آب و هوایی
تاثیرات رنگ  بر افزایش دوام پانل، طراحی نما، روانشناختی سازه
انواع گروه های اصلی رال رنگ رنگ زرد، نارنجی، قرمز، بنفش، آبی، سبز، مشکی، سفید، قهوه ای، سبز و …
مزایا استفاده از رال رنگ طول عمر بیشتر سازه، دوام بالای پوشش ورق های رنگی، محافظت در برابر سایش و خوردگی، هزینه کمتر برای نگهداری و تعمیر، زیبایی سازه
آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.