دانسیته ساندویچ پانل

سرفصل های مقاله

امروزه ساندویچ پانل‌ها با دانسیته‌های متنوعی در بازار موجود هستند. نوع فوم و میزان دانسیته ساندویچ پانل نقش مهمی در میزان مقاومت ساندویچ پانل در برابر حرارت، رطوبت و عوامل طبیعی دارد. شما می‌توانید با توجه به کاربردی که برای ساندویچ پانل در نظر دارید یک مدل با دانسیته مناسب را انتخاب کنید. در حقیقت دانسیته همان چگالی بوده که مقدار آن با میزان مقاومت ساندویچ پانل در ارتباط است.

ارتباط مقاومت بالای ساندویچ پانل با میزان دانسیته

بهتر است بدانید که دانسیته یک جسم با وزن آن رابطه مستقیمی دارد. هرچقدر دانسیته یک جسم بالا باشد حفره‌های موجود در بین مواد تشکیل‌دهنده آن کمتر بوده و فشردگی بیشتری دارد؛ بنابراین مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. دانسیته ساندویچ پانل به عنوان معیار سنجش مقاومت مصالح ساختمانی در نظر گرفته می‌شود. امروزه برای بررسی مقاومت و استحکام مصالح ساختمانی، دانسیته یا چگالی آن را مورد بررسی قرار می‌دهند. دانسیته یا میزان فشردگی ساندویچ پانل یکی از موضوعاتی است که باید قبل از خرید پانل با آن آشنا باشید. هر چه دانسیته فوم در پانل‌ها بیشتر باشد، محصول از استحکام و دوام بیشتری برخوردار است.

دانسیته ساندویچ پانل چه کاربردی دارد؟

کاریرد دانسیته ساندویچ پانل
دانسیته از پارامتر های مهم در ساندویچ پانل ها به حساب می آیند.

دانسیته ساندویچ پانل یک پارامتر بسیار مهم در انتخاب ساندویچ پانل‌ها به حساب می‌آید. به عبارتی دانسیته میزان تراکم و چگالی بخش عایق را نشان می‌دهد. میزان فشردگی یا دانسیته عایق‌ها نقش بسیار پررنگی در ضریب انتقال حرارت و ضریب انتقال صوت ساندویچ پانل دارند. بدین شکل که هرچه دانسیته عایق میانی ساندویچ پانل بیشتر باشد، عایق بهتری برای گرما و صوت به حساب می‌آید. در واقع ساندویچ پانل‌هایی با دانسیته هسته میانی پایین، جذب صدای بالایی دارند و عایق مناسبی در برابر گرما نیستند.

اهمیت دانسیته ساندویچ چیست؟

ایستایی و جلوگیری از شرینک (موج افتادن) ساندویچ پانل ارتباط مستقیمی با دانسیته ساندویچ پانل دارد. ساندویچ پنل‌های سقفی اگر میزان دانسیته مناسبی داشته باشند، افزایش مقاومت سقف را بالا خواهند برد.

دانسیته ساندویچ پانل چه نقشی در قیمت دارد؟

نقش دانسیته در تعیین قیمت ساندویچ پانل ها
هر چقدر میزان دانسیته ساندویچ پانل بیشتر شود قیمت ساندویچ پانل افزایش می یابد.

فاکتورهای مختلفی مانند میزان دانسیته فوم ساندویچ پنل، نوع فوم و ضخامت آن در قیمت ساندویچ پانل تأثیرگذار هستند. هرچقدر میزان دانسیته و ضخامت آن بیشتر باشد در نتیجه مقاومت و قیمت ساندویچ پانل نیز افزایش پیدا می‌کند. ساندویچ پانل‌هایی که با قیمت ارزان در بازار عرضه می‌شوند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. زیرا یا در تولید آن‌ها میزان دانسیته واقعی نبوده یا در تولید فوم آن از مواد بی‌کیفیت و ناخالص استفاده شده است. مطمئن باشید که خرید جنس بی‌کیفیت شما را بعد از نصب، کاملاً پشیمان خواهد کرد.

خریدی با کیفیت و رضایت بخش با دقت به دانسیته ساندویچ پانل

دانسیته در واقع جرم و چگالی فوم عایق به کار رفته در پانل‌های پیش ساخته به شمار می‌روند. دانسیته ساندویچ پانل تأثیر بسیار زیادی در مقاومت، استقامت، میزان عایق‌بندی و قیمت ساندویچ پانل‌ها دارد. علاوه بر این، میزان دانسیته می‌تواند در کاربرد ساندویچ پانل‌ها نیز تأثیر بسیاری داشته باشد.

مقاومت پانل برای کارشناسان و فعالان در صنعت ساختمان امری مهم به حساب می‌آید. بر همین اساس هنگام خرید ساندویچ پانل باید به دنبال فروشندگان و تولیدکنندگان معتبر ساندویچ پانل باشید تا بتوانید محصولاتی مرغوب و با کیفیت بالا را تهیه کنید. کسب اطلاعات لازم قبل از خرید می‌تواند در کیفیت پانل و کاربردی که شما از این محصولات انتظار دارید، تأثیر بسیاری بگذارد.

اطلاعات دانسیته ساندویچ پانل
💎 دانسیته به چه معناست  میزان تراکم و فشردگی را نشان می دهد.
⭐ کاربرد در ساندویچ پانل  نشانگر فشردگی عایق میانی و فوم
📌 حدود دانسیته فوم پلی یورتان PUR کلاس B1 و B1 با دانسیته 41 kg/m3
فوم پلی ایزوسیانورات PIR با دانسیته 41 kg/m3
فوم پشم سنگ با دانسیته 100 و 120 kg/m3
🔸 تاثیر دانسیته بر قیمت  هر چه دانسیته بیشتر باشد قیمت پانل بیشتر است.
آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.