ساندویچ پانل استیل

ساندویچ پانل استیل
سرفصل های مقاله

ساندویچ پانل استیل جایگزینی ایده‌آل برای مصالح ساختمانی مانند آجر یا سیمان است و به نسبت مصالح سنتی مزایای فراوانی دارد. پانل ساندویچی استیل از سه لایه تشکیل می‌شود و این لایه‌ها مشابه ساندویچ همبرگر بر روی هم قرار می‌گیرند. لایه رویی و زیرین پانل از جنس ورق استیل بوده و لایه میانی می‌تواند از جنس فوم پلی یورتان و پلی استایرن باشد.

ساندویچ پنل استیل به دلیل وزن سبک، استحکام بالا، مقاومت در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی برای ساخت انواع سازه و ساختمان استفاده می‌شود. این نوع از ساندویچ پانل به نسبت مصالح سنتی، سرعت ساخت را تا 50 درصد افزایش می‌دهد و کاملا به صرفه است.

پنل ساندویچی استیل متناسب با کاربردی که دارد، در دو نوع دیواری و سقفی تولید می‌شود. ابعاد و مشخصات فنی پانل نیز بر اساس کاربری آن و درخواست مشتری تعیین می‌گردد.

اطلاعات ساندویچ پانل استیل
💎کاربرد  ساخت ساختمان صنعتی، اداری، تجاری، مسکونی، انواع سوله و سالن ورزشی، خانه پیش ساخته، سردخانه و…
✔انواع  دیواری و سقفی
📌ضخامت  5 تا 15 سانتی‌متر
⭐جنس فوم  پلی اورتان، پلی استایرن

انواع ساندویچ پانل استیل کدامند؟

ساندویچ پانل استیل در دو نوع سقفی و دیواری بر اساس کاربری آن ساخته می‌شود. نوع دیواری و سقفی پانل از نظر ساختاری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. اما ساندویچ پانل سقفی، با ضخامت بیشتری تولید می‌شود و دارای گام برای مقاومت بیشتر در برابر نفوذ برف و باران است.

از آنجایی که فوم پلی یورتان راندمان بیشتری دارد، بهترین انتخاب برای لایه میانی پانل‌ها است. همچنین در برابر آتش‌سوزی نیز از سازه محافظت می‌کند. نوع استیل به کار رفته در پانل‌ها، استنلس استیل آستنیتی با ورق 304 و 316 است.

پانل استیل بسته به شرایط، در طرح و رنگ متنوع تولید می‌شود و قابلیت سفارشی سازی دارد. افرادی که قصد خرید پانل را دارند، می‌تواند با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، مناسب‌ترین نوع پنل را انتخاب کنند.

1.ساندویچ پانل استیل دیواری

ساندویچ پنل استیل دیواری برای پوشش دیوار انواع سازه و ساختمان مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و… استفاده می‌شود. ضخامت پانل‌های دیواری استیل معمولا بین 4 سانتی‌متر تا 15 سانتی‌متر است. از این پانل می‌توان به عنوان دیوار داخلی نیز برای جداسازی دو مکان از یکدیگر استفاده نمود.

پانل ساندویچی دیواری استیل، خود دارای انواع مختلفی است و می‌توان آن را با فوم عایق پلی اورتان یا PIR سفارش داد. این پانل می‌تواند به صورت یک رو ورق و دو رو ورق متناسب با شرایط پروژه تولید شود و هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

2.ساندویچ پانل استیل سقفی

ساندویچ پنل استیل سقفی از دو لایه ورق استیل تولید می‌شود و ضخامت آن به نسبت پنل دیواری بیشتر است. این پانل دارای گام‌های بلند است تا از ورود برف و باران به داخل سازه جلوگیری کند.

البته برای نصب پانل استیل سقفی از چسب مخصوص استفاده می‌شود تا پانل به خوبی آب‌بندی و درزگیری شود. با این ‌کار سرما و گرما به داخل سازه و ساختمان نفوذ نمی‌کند و می‌توان از پانل در مناطق شرجی نیز استفاده نمود.

پانل سقفی استیل علاوه بر این‌که از نفوذ سرما و گرما به داخل سازه جلوگیری می‌کند، در برابر عوامل مخرب نیز مانند باران اسیدی مقاوم است. از همین رو بهترین جایگزین برای مصالح سنتی محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.

مزایای ساندویچ پنل استیل چیست؟

ساندویچ پانل استیل، سازه را در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مقاوم می‌کند. به طور کلی ساختمانی که با پانل استیل ساخته شود، در برابر ضربه و فشار استحکام بالایی دارد. این پانل در برابر طوفان و آتش‌سوزی نیز مقاوم است و از خسارات مالی و جانی جلوگیری می‌کند.

همچنین عایق حرارتی، صوتی و برودتی است و از اتلاف انرژی داخل سازه پرهیز می‌کند. وزن آن نیز به نسبت مصالح سنتی کمتر است و وزن کلی سازه را کم می‌کند. علاوه بر این، سرعت ساخت سازه را بالا برده و عملکرد سازه را بهبود می‌بخشد.

پنل ساندویچی استیل اقتصادی و مقرون به صرفه است و هزینه تعمیر و نگهداری آن پایین می‌باشد. همچنین نصب آن بسیار ساده است و خاصیت غیر مغناطیسی دارد. در برابر خوردگی و پوسیدگی نیز مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد.

پانل ساندویچی استیل چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد ساندویچ پنل استیل با توجه به مزایایی که دارد، بسیار است. این پانل قابلیت شستشو دارد و می‌تواند برای مناطق مرطوب استفاده شود. همچنین به دلیل مقاومت بالا، برای مناطقی که بادهای شدید دارند یا زلزله خیز هستند نیز مناسب است. با توجه به این ویژگی‌ها، کاربردهای ساندویچ پانل استیل عبارتند از:

  • ساخت ساختمان اداری
  • ساخت ساختمان صنعتی
  • انواع سوله و سالن ورزشی
  • سردخانه
  • خانه پیش ساخته
  • غرفه‌های نگهبانی
  • انبار مواد غذایی
  • ساخت ساختمان مسکونی

مشخصات فنی ساندویچ پنل استیل چیست؟

ابعاد ساندویچ پانل استیل بر اساس نیاز پروژه و درخواست کارفرما یا مشتری تعیین می‌شود. اما در حالت کلی، عرض استاندارد پانل 100 سانتی‌متر یا 150 سانتی‌متر است و طول پانل بین 270 تا 300 سانتی‌متر می‌باشد. ضخامت پانل استیل نیز بر اساس کاربری آن از 5 تا 15 سانتی‌متر است.

برای تولید پنل استیل، از ورق‌های استیل 1 میلی‌متری استفاده می‌شود. این نوع از پانل بهترین متریال برای ساخت انواع سردخانه و درب سردخانه است. زیرا پارامترهای حرارتی مورد نیاز برای جلوگیری از اتلاف انرژی داخل سازه را دارد.

پانل‌های استیل، ضد زنگ هستند و فرم پذیری بالایی دارند. همچنین به راحتی شکل می‌گیرند و می‌تواند علاوه بر ساخت سردخانه، برای ساخت سوله، انبار موادغذایی یا تاسیسات کشاورزی نیز استفاده شوند.

نحوه نصب ساندویچ پانل استیل به چه صورت است؟

برای نصب ساندویچ پانل استیل بهتر است از نصابان حرفه‌ای و افراد متخصص کمک بگیرید. زیرا پانل‌ها، برای این که عملکرد مناسبی داشته باشند، نیاز به نصب درست و دقیق دارند. همچنین پانل‌های سقفی استیل بایستی به درستی آب‌بندی و درزگیری شوند.

اتصال پانل استیل با پیچ و رولپلاک انجام می‌شود. البته پیش از نصب، بایستی زیرسازی‌های مورد نیاز انجام شود. پانل‌ها وزن کمی دارند و به راحتی به محل پروژه ارسال می‌شوند.

مراحل نصب آن‌ها نیز مانند سایر ساندویچ پانل‌ها است و تفاوت چندانی ندارد. برای نصب نوع سقفی آن، از آبرو و فلاشینگ برای آب‌بندی و زیبایی بیشتر سازه استفاده می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل استیل

قیمت ساندویچ پنل استیل به عوامل مختلفی اعم از نوع عایق، ضخامت پنل، متریال مصرفی، ابعاد پنل، نوع کاربری آن و نوسانات موجود در بازار ارز و آهن بستگی دارد. از همین رو برای اطلاع از قیمت انواع ساندویچ پانل استیل، بایستی با کارشناسان فروش آریا بارون تماس بگیرید.

همچنین می‌توانید پیش از خرید ساندویچ پانل استیل مشاوره دریافت کنید تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. انواع پانل استیل، قابل سفارش با ابعاد و طرح دلخواه هستند.

هزینه پانل‌ها نیز وابسته به میزان سفارش است. با توجه به عوامل موثر بر قیمت، تعیین قیمت ماهانه و سالانه برای پانل‌ها مشکل است. از همین رو بایستی برای استعلام قیمت با کارشناسان واحد فروش در ارتباط باشید.

ساندویچ پانل استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

ساندویچ پانل استیل دارای دو لایه ورق استیل با فوم عایق پلی اورتان یا پلی استایرن است. ورق استیل از 97 درصد آهن با 2 درصد کربن تشکیل می‌شود و مقادیر اندکی کروم و نیکل نیز دارد. همچنین ضد زنگ بوده و انعطاف پذیری آن زیاد است.

از همین رو، از ساندویچ پنل استیل برای ساخت انواع سازه و ساختمان استفاده می‌شود. زیرا استحکام بالایی دارد، وزن آن سبک است و عایق حرارتی و برودتی می‌باشد.

پنل ساندویچی استیل بر اساس درخواست مشتری در ابعاد دلخواه با طرح و رنگ مورد نظر ساخته می‌شود. قیمت آن نیز با توجه به مزایا، از سایر پانل‌ها تقریبا بیشتر است. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان واحد فروش آریا بارون در ارتباط باشید.

سوالات متداول

قیمت ساندویچ پانل استیل چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت دقیق و به‌روز انواع ساندویچ پنل استیل بایستی با کارشناسان واحد فروش ما تماس بگیرید.

ساندویچ پنل استیل چه ویژگی‌هایی دارد؟

ساندویچ پنل استیل عایق حرارتی و برودتی است و برای مناطق مرطوب و شرجی مناسب است. همچنین پوسیده و خورده نمی‌شود و به دلیل وزن کم، وزن کلی ساختمان را کاهش می‌دهد.

چگونه ساندویچ پانل استیل را بخرم؟

برای سفارش انواع ساندویچ پانل استیل بایستی با تولید کننده ساندویچ پانل استیل به شماره 36228800-051 تماس بگیرید.

آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.