ساندویچ پانل آلومینیوم

سرفصل های مقاله

ساندویچ پانل آلومینیوم نوعی پانل است که از دو لایه ورق آلومینیوم با یک لایه هسته در بین دو لایه تشکیل شده است. هسته یا فوم عایق ساندویچ پانل می‌تواند از جنس پلی یورتان، پلی استایرن، پشم شیشه و پشم سنگ باشد. اینکه چه نوع فومی برای پانل استفاده شود، بستگی به کاربرد سازه و درخواست مشتری دارد.

نحوه قرار گرفتن پانل‌های ساندویچی در کنار هم مانند ساندویچ است، به همین دلیل به این محصولات ساندویچ پانل گفته می‌شود. امروزه برای ساخت انواع ساختمان‌ها و سازه‌ها، از مصالح مدرن به جای مصالح سنتی مانند سیمان و آجر استفاده می‌کنند؛ چرا که مزایای فراوانی دارند.

پنل‌های ساندویچی آلومینیوم در دو نوع دیواری و سقفی تولید می‌شوند و برای ساخت انواع کانکس، سوله، سردخانه، اتاق تمیز، خودرو، کشتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق آلومینیوم یکی از ورق‌های محبوب و پر استفاده در ساندویچ پانل است که با ابعاد مختلف تولید شده و برای سفارش، به بازار عرضه می‌شود.

اطلاعات تکمیلی ساندویچ پانل آلومینیوم
مزایا  ضد حریق و حرارت، وزن سبک، تنوع رنگ بالا، پایداری بالا، مقاوم در برابر خوردگی
کاربرد  ساخت انواع سوله، کانکس، سردخانه، سازه دولتی و نظامی
معایب  انعطاف بالا و دوام کم، غیر قابل شستشو، قیمت بالا به نسبت ساندویچ پانل آلوزینک و گالوانیزه
عوامل موثر بر قیمت  کاربرد، نوع فوم، ابعاد، ضخامت، رنگ

مزایای ساندویچ پانل آلومینیوم چیست؟

ساندویچ پانل آلومینیوم بسیار انعطاف پذیر است، از همین رو برای ساخت انواع سازه استفاده می‌شود. از جمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.عایق حریق و حرارت

ساندویچ پانل آلومینیوم در برابر آتش‌سوزی و حرارت بالا مقاوم است، اما نوع مقاومت آن در برابر آتش، به عایق میانی نیز بستگی دارد. برای مثال فوم پشم سنگ یا پلی یورتان مقاومت بالایی در برابر آتش دارند و برای ساخت سازه‌هایی که با حرارت بالا سروکار دارند، بسیار مناسب هستند.

2.وزن کم و سبک

وزن ساندویچ پنل آلومینیوم کم است و همین مسئله باعث کم شدن وزن نهایی، سازه‌های ساخته شده با این پانل می‌شود. وزن پانل‌ها در هر متر مربع معادل یک کیلوگرم است و در مقایسه با مصالح سنتی مانند سیمان و آجر، این مقدار خیلی کم است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پانل‌های آلومینیوم وزن سبک دارند و علاوه بر وزن کم، طول عمر آن‌ها بالاست.

3.تنوع رنگ بالا

تنوع رنگ پانل آلومینیوم بالاست و این پانل پرطرفدار را می‌توان در 40 رنگ متفاوت تولید کرد. انتخاب رنگ پنل‌ها به سلیقه و سفارش خریدار بستگی دارد و هیچ‌گونه محدودیتی برای ساخت پانل، با ابعاد و رنگ دلخواه وجود ندارد.

4.پایداری بالا

پانل‌های ساندویچی آلومینیوم دارای 85 درصد مواد آلومینیومی هستند و با محیط زیست سازگار می‌باشند. از همین رو، می‌توان برای ساخت انواع سازه‌ها از ورق‌های آلومینیوم قابل بازیافت استفاده نمود.

5.مقاوم در برابر خوردگی

لایه رویی آلومینیوم با اکسیژن هوا ترکیب شده و لایه ای فشرده ایجاد می‌کند تا قطعات آلومینیوم زنگ نزده و خورده نشوند. در واقع لایه فشرده‌ی آلومینیومی، از تماس اکسیژن موجود در هوا با لایه‌های زیرین پانل جلوگیری کرده و مانع از اکسید شدن قطعات می‌شود.

معایب پانل آلومینیوم چیست؟

در کنار مزایایی که پانل آلومینیوم دارد، دارای معایبی نیز می‌باشد و این معایب به شرح زیر است:

  • ساندویچ پانل آلومینیوم، قابلیت شستشو ندارد و در تماس با آب دچار خوردگی می‌شود.
  • پانل آلومینیوم به نسبت ساندویچ پانل آلوزینک و گالوانیزه قیمت بالایی دارد.
  • به نسبت سایر پانل‌ها از مقاومت کمتری برخوردار است.

مشخصات فنی ساندویچ پنل آلومینیوم چیست؟

پنل‌های ساندویچی آلومینیوم در ضخامت و ابعاد مختلف بنا بر درخواست خریدار و کارفرما تولید می‌شوند و محدودیتی ندارند. اما ضخامت استاندارد این پانل‌ها عددی بین 0.2 تا 30 میلی‌متر بوده و طول و عرض آن 1000*2000 یا 1250*2500 میلی‌متر است. آلیاژ استاندارد ورق آلومینیوم نیز 1050، 1200 و 3105 می‌باشد و با مقادیر 1100 و 3003 هم قابل سفارش است.

مشخصات فنی
ضخامت  0.2 تا 30 میلی‌متر
ابعاد استاندارد 1000*2000_ 1250*2500 میلی‌متر
 آلیاژ استاندارد 1050_ 1200_ 3105
آلیاژ قابل سفارش 1100_ 3003

کاربرد ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل‌های آلومینیومی کاربردهای فراوانی دارند و می‌توانند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. با توجه به سرعت بالایی که در ساخت و نصب دارند نیز به سرعت ساخته شده و به آسانی برای پوشش سقف و دیوار استفاده می‌شوند. از کاربردهای پانل آلومینیوم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ساخت انواع کانکس
  • ساخت انواع سوله
  • ساخت انواع سازه دولتی و نظامی
  • ساخت انواع خانه و پوشش سقف‌ها
  • ساخت انواع سردخانه و درب سردخانه
  • ساخت اتاق تمیز

موارد استفاده پانل آلومینیوم، تنها به موارد ذکر شده در بالا ختم نمی‌شود و از این پانل‌ها، در صنایع مختلف مانند کشتی سازی و خودروسازی نیز می‌توان استفاده کرد.

تفاوت ساندویچ پانل آلومینیوم با سایر پانل‌ها

ساندویچ پانل آلومینیوم در مقایسه با سایر پانل‌ها، نرم بوده و انعطاف پذیری بالا دارد، از همین رو دوام آن کمتر است. همچنین قابلیت شستشو نداشته و در صورت شسته شدن، شکاف در ورق‌ها ایجاد شده و اکسید آلومینیوم تشکیل می‌شود.

قیمت ساندویچ پانل آلومینیوم آریا بارون

قیمت ساندویچ پانل آریا بارون بستگی به عوامل مختلفی مانند ضخامت، ابعاد، نوع فوم، رنگ، کاربرد و نوسانات بازار دارد. از همین رو برای سفارش و خرید ساندویچ پانل آلومینیوم بایستی با شماره تلفن 36228800-051 تماس بگیرید.

کارشناسان فروش آریا بارون قیمت انواع ساندویچ پانل را در اختیار شما قرار داده و در صورت نیاز مشاوره رایگان می‌دهند. شما می‌توانید ساندویچ پانل آلومینیوم و انواع خانه پیش ساخته و کانکس را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه نمایید.

جمع بندی برای ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل آلومینیوم دارای ویژگی‌هایی مانند وزن سبک، پایداری بالا، تنوع رنگ بالا، عایق حرارتی و… است و انتخاب مناسبی برای ساخت انواع سازه می‌باشد. پانل آلومینیومی از دو لایه ورق آلومینیوم با یک لایه فوم عایق تشکیل شده و با یک لایه پرایمر و رنگ پلی استر پوشانده می‌شود.

پانل‌های ساندویچی آلومینیومی با توجه به خصوصیاتی که دارند، به راحتی می‌توانند جایگزین مصالح سنتی شوند. شما می‌توانید برای ساخت انواع سازه از آن‌ها استفاده نموده و مقاومت سازه را بالا ببرید.

آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.