ورق ساندویچ پانل

سرفصل های مقاله

ورق ساندویچ پانل انواع مختلفی نظیر ورق آلوزینک، گالوانیزه، آلومینیوم، استیل، آردواز و کرکره دارد. شرکت آریا بارون به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده و صادرکننده انواع ورق های فولادی ساندویچ پنل در کشور جهت استفاده در ساندویچ پانل های دیواری، سقفی، سردخانه و کلین روم است. جهت مشاوره و ثبت سفارش خرید انواع ورق ساندویچ پانل با بهترین کیفیت و قیمت با شماره های ما در تماس باشید.

ورق‌های گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم، آردواز و از انواع ورق‌های ساندویچ پانلی هستند که برای کاربری‌های صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق های ساندویچ پانلی در کارخانه‌های مختلفی چون آریا بارون تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای استفاده از فولاد در صنایع مختلف ابتدا باید آن‌ها را به شکل ورق‌ فرم داد. عموما ورق‌های فولادی طی فرایندی با نام نورد تولید می‌شوند که می‌توان این فرایند را به دو دسته نورد گرم و نورد سرد تقسیم بندی کرد. نورد یکی از بهترین روش‌های شکل‌دهی فلزات است. پس از ساخت این ورق‌های فولادی از آن‌ها برای ساخت تجهیزات یا ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌شود.

ورق ساندویچ پانل به شدت چندگانه است و بسته به نیازهای ساختمانی متفاوتی که دارید، می تواند به شکل های مختلفی تحویل داده شود. در ادامه، برخی از انواع ورق ساندویچ پانل را برای شما شرح می دهیم:

1- ورق های ساندویچ پانل فولادی: این ورق ها دارای هسته ای از مواد عایقی هستند که بین دو لایه فولادی قرار دارند. علاوه بر این، این ورق ها می توانند شامل پوشش های مختلفی نیز شوند تا بتوانند در برابر آب، خوردگی و سایر عوامل محیطی مقاومت کنند.

2- ورق های ساندویچ پانل آلومینیومی: این ورق ها دارای هسته ای از مواد عایقی هستند و با دو لایه آلومینیومی پوشش داده شده اند. این ورق ها به عنوان تزئینات داخلی و خارجی، سقف های پوشانده شده، ورق های دیواری و سایر موارد مورد استفاده قرار می گیرند.

3- ورق های ساندویچ پانل پلی یورتان: این ورق ها دارای هسته ای از فوم روکش شده با لایه های فولادی یا آلومینیومی هستند. این ورق ها به دلیل وزن سبک، عایق حرارتی بالا و کارایی مقاوم در برابر آتش بسیار محبوب هستند.

4- ورق های ساندویچ پانل معدنی: این ورق ها طراحی شده اند تا در مواردی که نیاز به مقاومت بالا در برابر زلزله، آتش، نفوذ آب و سایر شرایط سخت دیگری دارید، کارایی بالایی از خود نشان دهند.

در نهایت، قبل از انتخاب ورق ساندویچ پانل، به نیازهای خود توجه کنید و با قیمت ها، کیفیت و بازدهی مختلف انواع ورق ها آشنا شوید.

ورق‌های فلزی آریا بارون

ورق‌های فلزی آریا بارون بر اساس کاربردی که دارند می‌توانند از جنس گالوانیزه، آلوزینک، استنلس استیل، آلومینیوم، مس، فایبر گلاس، گچ برگ و PVC باشند. ورق‌های فلزی رویه و زیره دارای رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی هستند و هر کدام از این رنگ‌ها کد مخصوص به خود را دارند.

برای مثال رال رنگ ساندویچ پانل قرمز با کد RAL 3000 عرضه شده، رنگ زرد با کد RAL 1028 و رنگ آبی با کد RAL 5015 عرضه می‌شود. انواع نورد ورق زیره و رویه شامل کرکره‌ای ریز، کرکره‌ای درشت، کرکره‌ای چهار گام، کره‌ای، سینوسی، پانوراما، صاف و ایرانی می‌شود.

زیره ساندویچ پانل‌ها می‌تواند از فویل‌های آلومینیومی، پلاستیک یا کاغذهای صنعتی باشد. این ورق‌ها با پیشرفته‌ترین تجهیزات، در کارخانه رنگ آمیزی می‌شوند. سپس در واحد کنترل کیفی، رنگ و مقاومت آن‌ها بررسی می‌شود تا رنگ پریدگی نداشته باشند و به درستی رنگ شده باشند.

انواع ورق ساندویچ پانل

در ادامه با انواع ورق بکار رفته در ساندویچ پانل و سایر تولیدات صنعتی آشنا میشیم و در خصوص ویژگی و مزایا و معایب هر کدام بیشتر آشنا می شویم، تا بتوانیم بهترین ورق ساندویچ پانل را برای خرید و ثبت سفارش انتخاب کنیم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه یکی از محبوب ترین نوع ورق های به کار رفته در انواع ساندویچ پانل می باشد، از این نوع ورق بخاطر مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، بیشتر در مناطقی با رطوبت بالا و آسیب زا استفاده میشود. ورق گالوانیزه (Galvanized) در واقع فلز آهن بوده که توسط لایه ای از فلز روی پوشانده شده است. در خط تولید ابتدا کلاف های ورودی از خط  نورد سرد به هم متصل می شوند و نواری پیوسته را تشکیل می دهند. در مرحله بعدی نوبت به شستشو ورق ها با مواد قلیایی چربی زدا همراه با برس زنی می رسد و در آخر ورق ها با هوای داغ خشک می شوند.

اطلاعات بیشتر درباره انواع ورق های گالوانیزه

ورق گالوانیزه
ورق گالوانیزه

ورق آلوزینک

ورق آلوزینک (Aluzinc) نوعی ورق ساندویچ پانل فولادی است که به وسیله روکش آلومینیوم، روی و سیلیکون آن را پوشش می دهند.

نوعی ورق ساندویچ پانل فولادی که به وسیله استفاده از روکش آلومینیوم و روی آن را پوشش می دهند. این ورق هم مانند ورق های گالوانیزه از استقبال بیشتری برای خرید و ثبت سفارش برخوردار است.

ورق آلوزینک و ویژگی ها

ورق آلوزینک
ورق آلوزینک

ورق آلومینیوم

آلومینیوم به عنوان دومین عنصر از لحاظ فراوانی بعد از اکسیژن در زمین می باشد، شرکت های تولید کننده انواع ورق های فولادی به دلیل مقرون به صرفه بودن و همچنین سبک بودن این گونه ورق ها، اقدام به تولید انواع ورق های آلومینیومی می کنند. ورق های ساندویچ پانل هم از این قاعده مستثنی نیستند. ورق آلومینیوم (Aluminium) طرح ها و انواع مختلفی دارد و در صنعت ساخت و ساز جایگزین قلع شده است. از ویژگی های این ورق ها می توان به دوام بالا، قابلیت خم شدن و ضد زنگ بودن اشاره کرد.

ورق آلومینیوم
ورق آلومینیوم

ورق آردواز فلزی

آردواز یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد برای پوشش انواع سازه به خصوص سقف و شیروانی به کار می رود. ورق های آردوازی به دلیل طراحی منحصربفردی که دارند از نفوذ عوامل محیطی و خارجی مانند برف، باران، گرد و خاک، باد و… به درون ساختمان جلوگیری می کنند و مانع نفوذ آن ها میشوند.

ورق آردواز
ورق آردواز

ورق استیل

ورق استیل، از محصولات فولادی دارای آلیاژ خاص، است که این خاصیت باعث تفاوت های مکانیکی با ورق های دیگر شده است. این ورق بر پایه آهن تولید شده است و با عناصر استیل ترکیب شده است. ورق های استیل از ترکیب مواد فولادی، آهن، کربن و کروم تشکیل شده است.

معرفی انواع ورق استیل

ورق استیل
ورق استیل

ورق کرکره

ورق های کرکره ای نوعی ورق نازک فرم داده‌ شده فولادی یا آلومینیومی است که استفاده از آن را می توانید در کرکره فروشگاه و مغازه ها ببینید.فرم ورق کرکره به شکل سینوس مانند و موج‌ دار است.

آشنایی با ورق های کرکره ای

ورق کرکره
ورق کرکره

انواع پوشش ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها غالبا با پوشش های مختلفی روانه بازار میشوند که این پوشش ها به موارد زیر تقسیم بندی می شوند و کاربران می توانند آن ها را تهیه کنند.

  • دو رو فویل
  • دو رو کاغذ
  • دورو ورق
  • دو رو نایلون
  • یک رو ورق و یک رو نایلون
  • یک رو ورق یک رو کاغذ

ابعاد ورق ساندویچ پانل چقدر است؟

های ساندویچ پانل از نظر کاربرد در سه نوع سقفی، دیواری و سردخانه ای هستند که هر کدام ابعاد متفاوتی دارند. طول ساندویچ پانل های سقفی بین 2 تا 12 متر با عرض مفید 1 متر است و بین 2 تا 15 سانتی متر ضخامت دارند.

ورق ساندویچ پانل دیواری نیز دارای عرض 1 متر و طول 2 الی 12 متر است، همچنین ضخامت این ورق ها بین 0.7 تا 0.3 میلی متر می باشد. ساندویچ پانل سردخانه ای نیز ضخامتی بین 8 سانتی متر تا 20 سانتی متر دارد و طول پنل ها از 2 تا 60 متر متغیر است.

نصب ورق ساندویچ پانل چگونه است؟

ورق های ساندویچ پانل انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای ساختار متفاوتی هستند، به همین دلیل نحوه ی نصب آن ها متفاوت است. با وجود اینکه نصب این ورق ها کار دشواری نمی باشد، اما باید توسط افراد متخصص و حرفه ای اجرا و انجام شود. اگر می خواهید این پانل ها را نصب کنید حتما باید از توضیحات یک نصاب حین کار عملی کمک بگیرید.

کاربرد ورق های ساندویچ پانل

ورق های ساندویچ پانل یا در اصطلاح ورق های فولادی نظیر گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم و… براساس جنس و نوع کارایی دارای کاربرد های مختلفی هستند، اما به صورت کلی این گونه ورق ها را می توان در موارد زیر به کار برد.

  • تابلو های تبلیغاتی
  • ساندویچ پانل دیواری
  • یخچالسازی و کانکس های سردخانه ای
  • ساندویچ پانل های سقفی
  • برق
  • پتروشیمی
  • کانال کولر

قیمت ورق ساندویچ پانل

قیمت نهایی ورق های ساندویچ پانل براساس نوع و جنس ورق، کاربری و موارد مصرف آن، ضخامت و طول ورق ها قابل تعیین است و نمی توان قیمت دقیقی نسبت به آن ها تعیین کرد. جهت اطلاع از آخرین قیمت انواع ورق به صفحه تخصصی آن با نام قیمت انواع ساندویچ پانل و ورق مراجعه کنید.

قیمت انواع ورق ساندویچ پنل چگونه تعیین می شود؟

قیمت انواع ورق ساندویچ پانل بر اساس عوامل گوناگونی نظیر نوع پانل، جنس و متریال، متراژ و… تعیین می گردد. با توجه به نوسانات اقتصادی که شاهد آن هستیم، نمی توان قیمت دقیقی برای ورق ها ارائه داد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ورق های ساندویچ پنل نیاز است با شماره 36228800-051 تماس بگیرید.

انواع ورق ساندویچ پانل کدامند؟

از انواع ورق های ساندویچ پانل می توان به ورق های آلوزینک، گالوانیزه، آلومینیوم، استیل ، کرکره ای اشاره کرد.

موارد استفاده از انواع ورق فولادی در چه جاهایی است؟

انواع ورق های ساندویچ پانلی در می توان در فلاشینگ ها، فیشر ها، ساندویچ پانل سقفی و دیواری به کار برد.

اطلاعات تکمیلی ورق ساندویچ پانل
انواع ورق ساندویچ پانل ورق های آلوزینک، گالوانیزه، آلومینیوم، استیل ، کرکره ای
📌کاربرد ورق تابلو های تبلیغاتی، ساندویچ پانل دیواری، یخچالسازی و کانکس های سردخانه ای، ساندویچ پانل های سقفی، برق
انواع پوشش ورق دو رو فویل، دو رو کاغذ، دورو ورق، دو رو نایلون، یک رو ورق و یک رو نایلون، یک رو ورق یک رو کاغذ
انواع ورق رویه و زیره ورق سیاه، ورق شادولاین، ورق پلی کربنات، ورق آردواز فلزی، ورق فلاشینگ، ورق کرکره، ورق روغنی، ورق آلوزینک
آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.