ساندویچ پانل دو رو ورق دیواری با عایق پشم سنگ و با تزریق فوم در دو لبه

ساندویچ پانل دو رو ورق دیواری با عایق پشم سنگ و با تزریق فوم در دو لبه با کیفیت بسیار خوب در آریا بارون برای اولین بار تولید و در بازار ارائه شد. این ساندویچ پانل سه مزیت مهم دارد که شامل سرعت نصب سریع، هزینه حمل و نقل کمتر و به دلیل تعداد کمتر در اتصال و مصرف پیچ هوابندی بهتری دارد. این ساندویچ پانل با کیفیت بسیار خوب و دوام بالا تولید می شود.

پشم سنگ با فوم دیواری دو رو ورق

اندازه ها ساندویچ پانل دو رو ورق دیواری با عایق پشم سنگ و با تزریق فوم در دو لبه

برتری های ساندویچ پانل های عریض 1.2 متری نسبت به پانل های کم عرض سنتی،تولید کنندگان اروپایی بسیاری را بر آن داشت تا برای دانش فتی و چگونگی ماشین آلات خط تولید آن تحقیق نمایند، آریا بارون تولید کننده مصالح نوین ساختمانی نیز برای اولین بار در ایران و تقریبا همزمان با برخی تولید کنندگان معتبر جهانی موفق به تولید این ساندویچ پانل های عریض گردید.

برتری های انواع ساندویچ پانل دیواری عریض 1.2 متری در مقایسه یا نوع کم عرض سنتی:

  1. سرعت نصب بیشتر
  2. هزینه حمل ونقل کمتر
  3. هوابندی بهتر به دلیل تعداد کمتر درز اتصال و مصرف پیچ کمتر میباشد.
اندازه‌های ساندویچ پانل سردخانه‌ای

جنس لایه عایق

جنس لایه عایق پشم سنگ

جنس لایه رویه و زیره ساندویچ پانل دو رو ورق دیواری با عایق پشم سنگ و با تزریق فوم در دو لبه

تگ دیواری رویه و زیره

رنگ و طرح ورق رویه متداول در تولیدات آریا بارون

رنگ و طرح ورق رویه متداول در تولیدات آریا بارون

سایر RAL های رنگ بر اساس خواسته مشتری قابل تولید می باشد.

رنگ و طرح ورق رویه متداول در تولیدات آریا بارون

نوع نورد ورق رویه و زیره

نورد ها رویه پشم سنگ با فوم دیواری

ورق های رویه و زیره در دستگاه رولفرمینگ به شکل های گوناگونی نورد کاری میشوند و متناسب با توقع تحمل فشار های وارده و شکل ظاهری نوع نورد انتخاب میگردد. آریا بارون میتواند به کمک ماشین آلات بسیار مدرن و C.N.C  خطوط تولید  طیف گسترده ای از انواع شکل های نورد کاری را برای ورق رویه و زیره ساندویچ پانل ها تولید نماید.

پارامتر های اثر گذار بر کیفیت ساندویچ پانل دو رو ورق دیواری با عایق پشم سنگ و با تزریق فوم در دو لبه

1- کیفیت لایه رویه و لایه زیره و انتخاب مناسب آن:

پارامتر های اثر گذار بر کیفیت

لایه رویه و زیره متناسب با نوع کاربری مورد نظر از استنلس استیل، آلومینیوم، مس، P.V.C، فایبر گلاس، گالوانیزه یا آلوزنیک پیش رنگ شده میباشند که با توجه به فراگیر بودن گالوانیزه و آلوزنیک در اینجا بیشتر به شرح  جزئیات کیفیتی این دو نوع ورق می پردازیم. همانطور که در شکل ملاحظه میگردد ورق  از چند لایه تشکیل شده است که ضخامت کل آنها را ضخامت ورق مینامیم ، ضخامت ورق های رویه و زیره یک ساندویچ پانل متناسب با پایداری مورد توقع از آن بین 0.3 تا 0.7 میلیمتر میباشند که البته ضخامت میلیمتر متداول تر بوده و مصرف بسیار بیشتری دارد.

باید توجه داشت که هنگامی که بطور مثال از ورق ضخامت 0.5 میلیمتر صحبت میشود لازم است ضخامت لایه های تشکیل دهنده متناسب و استاندارد باشند و نه اینکه برای صرفه جویی در قیمت،ورق پایه که مسئولیت استحکام اصلی را دارد نازکتر از ضخامت استاندارد انتخاب شود و کمبود ضخامت با لایه های رنگ ارزان قیمت جبران شود. همچنین باید توجه داشت که لایه اپوکسی پشت ورق ها وظیفه ایجاد چسبندگی بهتر بین ورق و فوم پل اوریتان را دارد و چنانچه برای کاهش هزینه ها این لایه اپوکسی حذف شود چسبندگی فوم به ورق به درستی نخواهد بود. کیفیت رنگ مورد استفاده برای رنگ کردن ورق، چگونگی خطوط تولید و روش های رنگ کاری، شستشوها و چربی زدایی بسیار اثر گذار بر کیفیت ورق پیش رنگ شده میباشد. آریا بارون برای اطمینان از کیفیت مطلوب و استاندارد ورق ورودی به خط تولید خود اولاً مستقیماً از شرکت های معتبری همچون کارخانه فولاد مبارکه ورق تهیه مینماید و علاوه بر آن تمامی آزمایش های استاندارد کنترل کیفی مانند تست سالت اسپری، ضخامت سنجی رنگ، مقاومت رنگ در برابر خمش و در برابر ضربه را قبل از ورود به خط تولید در آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد اولیه واقع در کارخانه روی هر محموله انجام میدهد.

2- کیفیت پشم سنگ

کیفیت پشم سنگ
  • پشم سنگ یکی از بهترین عایق های حرارتی و صوتی میباشد که در حال حاضر در سراسر دنیا برای عایق کاری از آن استفاده می شود. پشم سنگ تا دمای 750 درجه سانتیگراد پایداری حرارتی دارد.
  • ماده اوليه اصلي براي توليد اين عايق، سنگ بازالت، از گروه سنگ‌هاي آذرين است كه بازمانده فعاليت‌هاي آتشفشاني است.
  • ساختار الیافی پشم سنگ، خواص آکوستیک و جذب صوت بسیار خوبی را برای این نوع عایق فراهم می آورد. همچنین مقاومت دمایی بسیار بالا و عدم آتش گرفتن و عدم انتشار دود، این نوع عایق ها را در زمره عایق های ضد آتش قرار می دهد.

پشم سنگ ها ضمن سبک بودن همچنین غیر سمی،قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست می باشند و دارای ثبات ابعادی فیزیکی و شیمیایی خوبی هستند، همچنین در برابر رشد آفات باکتری ها و قارچ ها و حشرات موذی نیز مسون می باشند. به این ترتیب پشم سنگ یکی از بهترین عایق های حرارتی، صوتی برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و ساختمان و غیره محسوب می شوند. در برخی از پشم سنگ ها از سرباره های کوره های ذوب آهن و برخی دیگر مذاب ها بجای سنگ بازالت استفاده میگردد و برای جبران کمبود های ناشی از این کار از رزین های غیر مجاز آتش زا و به میزان بیش از حد مجاز استاندارد بهره می گیرند. این پشم سنگ ها دارای مقاومت بسیار پایین تری در برابر آتش می باشند.

3- روش تولید و ماشین آلات

پانل با عایق پشم سنگ

چون پشم سنگ به صورت لایه لایه از الیاف در هم تنیده تشکیل شده است بصورت ذاتی نرم و در لایه ها براحتی از هم گسستنی است و به همین دلیل پس از اینکه بین دو ورق بصورت مکعب مستطیل های آجری چیده می شود. نه تنها بین درزها فاصله ایجاد می شود بلکه قسمت های فاق و زبانه و یا هم پوشانی ها استحکام لازم را حتی در مرحله نصب ندارند. مدتها به دنبال رفع این دو نقصان بزرگ ساندویچ پانل های پشم سنگ بوده تا بتوان از مزایای زیاد این پانل ها بدون دغدغه بهره برد.در این راستا و برای رفع این دو کمبود،آریا بارون ساندویچ پانل های پشم سنگ با تزریق PIR در دو لبه کنار را با به بازار عرضه نموده است.

پانل با عایق پشم سنگ با تزریق PIR

در این نوع پانل های خاص،پلی اوریتان تزریق شده در دو لبه کنار اولا بلوکه های پشم سنگ را به یکدیگر فشرده و فاصله بین آنها را حذف میکند و دوما در قسمت فاق و زبانه یا هم پوشانی استحکام عایق و بالایی بین ورق رویه و زیره ایجاد می کند.

درخط تولید تمام اتومات پیوسته (کانتینیوس )،ساندویچ پانل پشم سنگ ابتدا ورق های پیش رنگ شده رویه و زیره باز می شوند و پس از آن هریک جداگانه از دستگاه تخلیه بار الکتریکی عبور میکنند.تخلیه بار الکتریکی ورق را برای چسبندگی بهتر آماده میکند و اثر زیادی روی کیفیت چسبندگی پشم سنگ به ورق دارد.

کیفیت ماشین های خط تولید

پس از آن ورق ها وارد دستگاه پیش گرم و گرم کن نهایی با اتمسفر کنترل شده جهت رسیدن به دمای مطلوب برای واکنش خوب چسب روی ورق میشوند.کیفیت چسب از نظر نسوز بودن و غیر حلال بودن در آب اثر زیادی روی ساندویچ پاتل نهایی دارد و در صورتیکه از چسب های بی کیفیت آتش گیر استفاده شود، نسوز بودن که یک ویژگی اصلی این نوع پانل است از دست خواهد رفت و چسب های نسوز حلال در آب با گذشت زمان در برابر رطوبت چسبندگی خود را از دست داده و ورق ها از پشم سنگ ها جدا خواهند شد.سپس پشم سنگ هایی که به صورت مکعب مستطیل برش خورده اند بصورت اتومات روی ورق ها چیده میشوند و دو کنار ساندویچ پانل برای استحکام بهتر با مواد عایق PIR یا (B1/B2) تزریق میشود. سرانجام این ساندویچ پانل برای پخت وارد دستگاه پرس دوار می شود و پس از انجام پروسه واکنش های شیمیایی از پرس دوار به عنوان محصول آماده خارج می شود.

4- استفاده از نیروهای ماهر در روند تولید

مهارت آمیخته ای از تخصص و تجربه است و شرط لازم برای بهره برداری بهینه از ماشین آلات مدرن و مواد اولیه مرغوب حضور نیروهای ماهر در چرخه تولید است .
آریا بارون برای اینکه گردانندگان و نیروهای تولیدی شرکت بتوانند با مواد اولیه مطلوب و با استفاده از ماشین آلات مدرن وپیچیده،کالایی با کیفیت وماندگار پدید آورند دربازه های زمانی مناسب شرکت در دوره ها وسمینارهای آموزشی خارجی وداخلی وهمینطور دعوت از اساتید داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار داده است.