انواع فوم عایق ساندویچ پانل

سرفصل های مقاله

فوم عایق ساندویچ پانل در واقع به دو دسته روکش های مختلفی تقسیم می شود. این دو دسته شامل مواد پلی یورتان (PU) و پلی ایزوسیانورات (PIR) هستند.

فوم عایق پلی یورتان (PU)
این نوع فوم از جمله معروف ترین فوم های عایق است. این فوم به راحتی قابل خراشیدن نیست و حرارت را به خوبی جذب می کند.

فوم عایق پلی ایزوسیانورات (PIR)
فوم عایق PIR بسیار مقاوم، سخت و مستحکم است. این نوع فوم علاوه بر اینکه حرارت را نگه داشته و به خوبی عایق حرارتی است، وزن آن نیز کمتر از PU است.

عایق یا فوم ساندویچ پانل چیست؟

فوم عایق از جمله مواد کاربردی در ساخت این محصول محسوب می‌شود. ساندویچ پنل به عنوان سازه پیش ساخته در بازار امروزی کاربرد دارد و مهمترین کاربرد آن در صنعت ساختمان‌سازی است. فوم عایق باعث شده امروزه ساندویچ پانل به یکی از پرطرفدارترین مصالح نوین ساختمانی تبدیل شود. این فوم سبب ایجاد خصوصیات مختلف در ساندویچ پنل تولید شده می‌شود که در صنایع مختلف کاربرد دارند‌. این نوع فوم عایق ایده‌آل در سازه‌های امروزه است و به دلیل مشخصاتی از جمله عایق صوت، حرارتی و برودتی بودن، مقاومت در برابر رطوبت، وزن سبک کاربردهای فراوانی دارد. از جمله پانل هایی که در آن عایق به کار رفته است میتوان به ساندویچ پانل سردخانه و ساندویچ پانل کلین روم اشاره کرد.

عایق یا فوم ساندویچ پانل به چه معناست؟
توضیحات کامل درباره ی عایق یا فوم ساندویچ پانل

فوم عایق تولید شده در آریا بارون

فوم عایق آریا بارون بر اساس کاربردی که دارد، در انواع پشم سنگ (راکوول)، پشم شیشه، پلی اورتان و پلی استایرن (آکاستیو) تولید می‌شود. این لایه‌ها دارای ویژگی‌های خاص از قبیل کلاس پایداری در برابر آتش هستند و دانسیته (فشردگی) مشخص، در بین دو ورق رویه و زیره فلزی دارند.

عایق‌های ساندویچ پانل آریا بارون، دارای چسبندگی بالایی بوده و به خوبی به لایه زیرین و رویی خود می‌چسبند. از همین رو، مانند یک شیء یکپارچه عمل می‌کنند.

در میان انواع فوم عایق، فوم پشم سنگ به دلیل داشتن انعطاف بالا و ساختار لایه‌ای، در محل فاق و زبانه ارتباط مستحکمی ندارد و پل حرارتی ایجاد می‌کند. به همین خاطر آریا بارون برای اولین بار در ایران، اقدام به تزریق پلی یورتان نسوز، در دو کناره پانل کرده است. بدین صورت، اتصالات ثابت و محکم شده و چالش پل حرارتی برطرف می‌شود.

فوم عایق ساندویچ پانل و انواع آن

این فوم عایقی است که در ساندویچ پانل‌ها و در بین دو ورق محافظ عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فوم باید دارای وزن سبک، انعطاف پذیری و نرمی مناسبی باشد. فوم میانی ساندویچ پانل معمولاً از جنس پلی یورتان، پشم سنگ، پلی استایرن و XPS انتخاب می‌شود. هر یک از این فوم‌ها خواص و کاربردهای گوناگونی در ساندویچ پانل‌ها و نوع استفاده از آن‌ها ایجاد می‌کنند.

عایق ساندویچ پانل
ساندویچ پانل یکی از متریال‌های مدرن در دنیای امروزی است

کاربرد‌های عایق ساندویچ پنل

پنل ها از لحاظ کاربرد به دو دسته دیواری و سقفی دسته بندی می‌شوند. عایق ها یا فوم‌های استفاده شده در تولیدات پنل دارای مدل‌های مختلفی هستند. ساندویچ پانل دیواری و سقفی در صنایع مختلف از جمله ویلا سازی و سوله سازی کاربردهای فراوان دارند. فوم ساندویچ پانل تشکیل‌دهنده خصوصیات یک ساندویچ پنل دیواری است. یعنی وجه تمایز میان دو پنل دیواری در عایق به کار رفته میان دو لایه ورق گالوانیزه آن‌ها یعنی ورق آلوزینک و یا آلومینیوم خواهد بود.

انواع فوم ساندویچ پنل دیواری و سقفی

فوم ساندویچ پانل خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر برودت، مقاومت در برابر گرما، مقاومت در برابر صوت و حتی مقاومت در برابر آتش را دارند‌. انواع فوم دیواری و سقفی را به همراه مزایا و معایب هر یک مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای آشنایی با ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری صفحات مربوط به هر کدام را بخوانید.

مدل های فوم ساندویچ پنل دیواری و سقفی
مدل های مختلف فوم ساندویچ پنل های دیواری و سقفی

فوم عایق پلی یورتان

از فوم عایق پنل ساندویچ پلی یورتان (PUR) به عنوان پلیمر در صنعت یاد می‌کنند و دارای ویژگی‌های فیزیکی مختلفی است. این موضوع باعث کاربرد بیشتر آن شده است. در نوع نرم فوم پلی یورتان به‌دلیل زیاد بودن تراکم بین سلول‌های پلی یورتان هوا به‌راحتی از بین آن‌ها عبور می‌کند. این فوم بسیار سبک و نرم است و کشش زیادی دارد. جابجایی آسان این فوم، وزن کم و مقاومت در برابر حشرات و موجودات زنده و کیفیت بالایی که دارد باعث شده است که پنل‌ها از این فوم ساخته شوند. فوم پلی یورتان نیمه نرم و پلی یورتان سخت از انواع دیگر این فوم ساندویچ پنل هستند. مهم‌ترین مزیت این فوم ساندویچ پانل این است که در مقابل گرما و دمای بسیار بالا مقاومت دارد و حتی در سوله تولیدی دستگاه‌هایی با دمای بالا از این نوع فوم برای عایق کردن سوله استفاده می‌‌شود. فوم ساندویچ پنل پلی یورتان قابل شستشو نیز هست.

اطلاعات بیشتر درباره فوم عایق پلی یورتان

فوم پشم شیشه

فوم ساندویچ پانل پشم و شیشه یک عایق قوی در برابر سرما و گرما است. به دلیل مقاومت بالای این عایق پنل در برابر تجزیه در طولانی مدت، در صنایع خودروسازی و حتی پنل سازی کاربرد دارد. از عمده کاربردهای آن استفاده در ویلاهای پیش ساخته و کانکس هستند. این فوم سبب می‌شود دمای داخل و بیرون مبادله نشود و محیط در فصول سرد گرم و در فصول گرم سال سرد بماند.

فوم های پشم و شیشه ساندویچ پانل
ویژگی فوم های پشم و شیشه ساندویچ پانل

فوم پشم سنگ

فوم پانل پشم سنگ یک عایق حرارتی برودتی و صوتی مناسب است که قدرت تحمل بالایی در برابر حرارت دارد. به همین دلیل از آن به عنوان عایق صوتی قوی در همه زمینه‌ها مخصوصاً سالن‌های اتاق کنفرانس، دیوار‌های مشترک سالن‌های تمرین استودیو‌ها استفاده می‌کنند.

آشنایی کامل با انواع فوم پشم سنگ

 

فوم پلی استایرن و ویژگی‌های آن

فوم ساندویچ پانل پلی استایرن ماده‌ای سفید رنگ است که عایق صدا و رطوبت بسیار خوبی به حساب می‌آید. به دلیل سبک بودن و مقرون به صرفه بودن این فوم، از آن برای ساخت‌و‌ساز ساختمان بهره می‌گیرند. فوم  پلی استایرن در دو نوع قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال تولید و عرضه می‌شود. وجود پوشش نسوز در دو طرف پنل دیواری و  سقفی ساخته شده از فوم عایق استایرن مصالحی با مقاومت محدود ایجاد می‌کند. طوری که در هنگام بروز آتش‌سوزی ساندویچ پنل پلی استایرن تا ۲۰ دقیقه توانایی مقاومت در برابر آتش را دارا است و پس از آن شروع به ذوب شدن خواهد کرد

توضیحات درباره انواع فوم پلی استایرن (یونولیت)

فوم پلی استایرن و کاربرد های آن
مهم ترین کاربرد های فوم پلی استایرن

فوم ساندویچ پنل XPS یک فوم ماندگار و امن

عایق xps یا فوم سبز نسبت به فوم‌های دیگر از ماندگاری بالاتری برخوردار است. به علاوه این فوم عایق امنیت و استحکام بیشتری در هنگام آتش‌سوزی از خود نشان می‌دهد. ساندویچ پنل فوم xps در هر ضخامتی قابل تولید بوده و در سقف، کف و دیوار سازه‌ها استفاده می‌شود. همچنین در درب کامیون و ظروف یخچالی استفاده از ساندویچ پنل xps بسیار مناسب است.

فوم ساندویچ پنل XPS

عایق ساندویچ پنل XPS
ویژگی های مهم عایق ساندویچ پنل XPS

عایق ساندویچ پنل استفاده از طبیعت

امروزه با تلاش برای دستیابی به مواد جدید با استفاده از مواد آلی در طبیعت که به هیدروکربن‌ها معروف هستند مواد مصنوعی تولید می‌شود که در حال حاضر در مصارف بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله در تشکیل فوم ساندویچ پانل نقش بسیار مهمی به عنوان عایق ایفا می‌کنند. وزن سبک، پایداری خوب در مقابل مواد شیمیایی را می‌توان از خواص فوم این فوم برشمرد. فوم ساندویچ پنل یک عایق ایده‌آل در سازه‌های امروزه است و در مواردی به کار می‌رود که وزن سبک، در کنار گرد و غبار بودن، تحمل بار مناسب مد ‌نظر باشد.

 

مزایای انواع فوم ساندویچ پانل

انواع فوم های ساندویچ پانلی دارای مزایای متعددی نظیر ویژگی هایی زیر می باشد.

۱- مقاومت بالا سازه در برابر عوامل خورنده محیطی و جوی
۲- قدرت چسبندگی بالا با انواع سطوح‌
۳-حفاظت از انعطاف در دامنه وسیع دمایی
۴- دارای تاییدیه مصرف در مجاورت آب آشامیدنی
۵-عایق حرارتی و دمایی
۶-سبک وزن
۷-عدم‌ نفوذ بخارآب و رطوبت
۸-مقاومت بالا در برابر تغییرات ناگهانی دما

قیمت انواع فوم برای ساندویچ پانل

برای تعیین دقیق قیمت فوم های ساندویچ پانل باید به موارد مختلفی دقت کرد. انواع فوم ساندویچ پانل به دلیل داشتن ویژگی های مختلف دارای قیمت های متفاوتی هستند و برای تعیین قیمت آن باید به نوع سازه و موارد مصرف فوم توجه کرد.

جهت استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل و فوم های آن با ما در آریا بارون به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده انواع ساندویچ پانل سقفی، دیواری، سردخانه ای و کلین روم در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36228800-051 تماس حاصل فرمایید.

ساندویچ پانل یکی از متریال‌های مدرن در زمینه ساخت‌و‌ساز محسوب می‌شود. پانل‌ها به دلیل عایق‌های مورد استفاده از محبوبیت‌های بالایی برخوردار هستند.این فوم در صنعت امروز در هسته اصلی سازه‌هایی با متریال پانل که از مصالح پرکاربرد و مقرون‌ به‌ صرفه به شمار می‌آیند، به صورت تزریقی و یا به عنوان عایق بسیار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساندویچ پانل دیواری و سقفی در صنایع مختلف کاربرد دارد.این فوم ها یک نوع مصالح ساختمانی با کاربری متعدد است که جزو نوآوری‌های صنعت ساختمان در کاهش هزینه‌های مستقیم و غیر‌مستقیم قرار دارد. فوم های پانل به عنوان مواد هسته‌ای در ساندویچ پانل‌هایی که در دیوارها، کف‌ها، سقف‌ها، درب‌ها، درب کامیون‌ها و ظروف یخچال استفاده می‌شوند قرار می‌گیرند.

سوالات متداول درباره انواع فوم ساندویچ پانل

فوم ساندویچ پانل چیست؟

به هسته داخلی ساندویچ پنل که توسط ورق های مختلف احاطه شده است، فوم ساندویچ پانل می گویند.

قیمت انواع فوم های ساندویچ پانل چقدر است؟

فوم های مختلف به دلیل دارا بودن ویژگی های متفاوت دراری قیمت های متفاوتی هستند.

انواع فوم ساندویچ پانل کدامند؟

انواع فوم ساندویچ پانل را می توان به فوم های پلی استایرن، پلی یورتان، پشم سنگ، پشم شیشه، xps و pvc تقسیم بندی کرد.

کدام یک از فوم‌ها امروزه کاربرد بیشتری در صنایع مختلف دارد؟

امروز فوم های پلی یورتان، پلی استایرن و فوم محبوب xps از پرکاربردترین فوم ها برای ساخت انواع ساندویچ پانل می باشد.

کاربرد انواع فوم چیست؟

در ساندویچ پانل ها برای عایق حرارتی و حفاظت از خوردگی از هسته های فوم استفاده می شود و این عایق ها میانی باعث جلوگیریاز هرگونه خوردگی، رد و بدل حرارت و .. می شود.

اطلاعات انواع فوم پانل
انواع  فوم پشم سنگ، فوم پلی استایرن، پلی یورتان، اکس پی اس، ای پی اس، پلی اتیلن
ضخامت ۴، ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲.۵ و ۱۵ سانتی‌متر
کاربرد  انواع ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی، پزشکی و …
آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.